اعلام آمادگی علی‌اف برای صلح با ارمنستان

سه شنبه 30 آبان 1402 - 13:10:17
اعلام آمادگی علی‌اف برای صلح با ارمنستان

رئیس جمهور جمهوری آذربایجان غروب دوشنبه در نشست خبری با همتای عراقی خود از آمادگی کشورش برای صلح مبتنی با عدالت با ارمنستان و به رسمیت شناختن تمامیت ارضی و حاکمیت هر دو کشور سخن گفت.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «الهام علی‌اف» رئیس جمهوری آذربایجان غروب دوشنبه در نشست خبری مشترک با «عبداللطیف جمال رشید» رئیس جمهور عراق در شهر «باکو» گفت سیاست استعماری کشور‌های جاه طلب در درجه اول مسلمانان جهان را هدف قرار داده است.

وی در خصوص آینده مذاکرات با ایروان نیز گفت: «ارمنستان باید آینده خود را بر اساس منافع ملی برنامه ریزی کند، نه بر اساس جاه طلبی‌های کشور‌هایی که از منطقه ما دور هستند، به ویژه کشور‌هایی با گذشته خونین استعماری».

علی‌اف افزود: «هیچ فشار بین‌المللی نمی‌تواند بر اراده مردم و دولت جمهوری آذربایجان تاثیر بگذارد. ارمنستان اکنون از موسسات متعلق به جوامع دوراز وطن خود در نقاط مختلف جهان برای حمله به جمهوری آذربایجان استفاده می‌کند، اما نتیجه برای آن‌ها نخواهد داشت. ما برای صلح عادلانه و صلح مبتنی بر به رسمیت شناختن تمامیت ارضی و حاکمیت هر دو کشور، صلح مبتنی بر عقل سلیم و عدالت تاریخی آماده هستیم». 


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 30 آبان 1402 - 13:9:42

دسته بندی :