اقدامات محور مقاومت علیه آمریکا در منطقه در یک نگاه

شنبه 27 آبان 1402 - 11:30:0
اقدامات محور مقاومت علیه آمریکا در منطقه در یک نگاه

چند روز پس از آغاز عملیات طوفان الاقصی، گروه‌های مقاومت در حمایت از مردم فلسطین، نبرد جدیدی را با رژیم صهیونیستی و پشتیبان اصلی آن در منطقه یعنی آمریکا آغاز کردند که طی آن تاکنون دستکم ۶۵ مرتبه مواضع تروریست‌های آمریکایی در عراق و سوریه را مورد هدف قرار دادند. همچنین گروه‌های عراقی ۴ مرتبه مواضع رژیم اسرائیل در سرزمین‌های اشغالی را مورد هدف قرار دادند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، گروه‌های مقاومت در عراق و سوریه چند روز پس از آغاز طوفان الاقصی و حملات ناجوانمردانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه، در حمایت از مردم فلسطین سلسله حملاتی را علیه نیروهای پشتیبانی ارتش اسرائیل در منطقه (تروریست‌های سنتکام) و سرزمین‌های اشغالی آغاز کردند.

گروه‌های مقاومت در جریان این حملات، پایگاه‌های متعلق به اشغالگران آمریکایی در منطقه و مواضع ارتش رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی را با استفاده از راکت، پهپاد و موشک‌های مختلف مورد هدف قرار داده‌اند.

گروه‌های مقاومت پس از آغاز درگیری‌های اخیر در منطقه، دستکم ۲ حمله علیه پایگاه تل بیدر، ۶ حمله علیه پایگاه الشدادی، ۶ حمله علیه پایگاه کونکو، ۱۲ حمله علیه پایگاه العمر، ۶ حمله علیه پایگاه التنف، ۴ حمله علیه پایگاه الرمیلان (خراب الجیر)، ۱ حمله علیه پایگاه قسرک و ۱ حمله علیه پایگاه المالکیه در سوریه ترتیب دادند.

در عراق نیز پایگاه ویکتوری و مواضع آمریکایی‌ها در فرودگاه اربیل هر کدام ۱ بار، فرودگاه الحریر ۱۰ بار و مواضع ارتش آمریکا در پایگاه عین الاسد ۱۶ بار هدف حملات راکتی و پهپادی گروه‌های مقاومت قرار گرفتند.

همچنین گروه‌های مقاومت عراق تاکنون چهار مرتبه سرزمین‌های اشغالی به ویژه شهر ایلات را هدف حملات راکتی و پهپادی خود قرار داده‌اند.

نکته قابل توجه، ورود تسلیحات جدید گروه‌های مقاومت به عرصه درگیری‌ها و به‌کارگیری آنها در حملات علیه مواضع اشغالگران آمریکایی در منطقه می‌باشد. مقاومت اسلامی عراق طی روزهای اخیر، از دو فروند موشک جدید با نام‌‌های “الاقصی۱” و “صارم” رونمایی کرده است؛ همزمانی این رونمایی‌ها با افزایش اقدامات علیه آمریکایی‌ها نشان می‌دهد فصل جدیدی در تقابل با دشمنان محور مقاومت آغاز شده است.


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید.

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید.

 


جمعه 26 آبان 1402 - 20:15:4

دسته بندی :