آمریکا ژست ارسال کمک‌های بشردوستانه گرفته است

پنج شنبه 25 آبان 1402 - 11:0:0
آمریکا ژست ارسال کمک‌های بشردوستانه گرفته است

وزیر امور خارجه ایران گفت: آمریکا برای ارسال کمک‌های بشردوستانه آمریکا بیشتر ژست گرفته است و در عمل اتفاق مهمی رخ نمی‌دهد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان که به ژنو سفر کرده است، در جمع خبرنگاران در خصوص اهداف این سفر و ملاقات‌هایی که صورت می گیرد، اظهار داشت: در این سفر ما پیگیر ارسال گسترده کمک‌های بشردوستانه برای مردم غزه و دیدارهایی با مقامات سازمان ملل و صلیب سرخ جهانی هستیم.

وی گفت: بخشی از این دیدارها انجام شده و بخش دیگر از آن در ساعات آینده انجام خواهد شد، وضعیت انسانی در غزه بسیار تاسف بار است.

امیرعبداللهیان تصریح کرد: در شرایطی که آمریکایی‌ها همه گونه سلاح از جمله سلاح‌های فسفری و ممنوعه را از مسیر قبرس و یا به صورت مستقیم از تمام پایگاه‌های خود در سراسر منطقه به تل آویو ارسال می‌کند و این بمب‌ها بر سر مردم مظلوم و مقاوم غزه ریخته می‌شود، اما برای ارسال کمک‌های بشردوستانه آمریکا بیشتر ژست اینکه ما به دنبال کمک‌های بشردوستانه هستیم را گرفته است و در عمل اتفاق مهمی رخ نمی‌دهد.

وی تصریح کرد: ما از وزیر خارجه آمریکا نقل قول‌هایی را شنیدیم که وی گفته است ما به دنبال این هستیم که روزانه ۵۰۰ کامیون به داخل نوار غزه وارد بشود، اما با پیگیری‌هایی که به عمل آمده روزانه ۲۵ یا حداکثر ۴۰ کامیون وارد غزه می‌شود که سه چهارم آب بوده و فاقد دارو، غذا و سایر نیازهای اساسی مردم غزه است.

وی افزود: امید است با رایزنی‌ها در این سفر و با توجه به دیدگاه خوب دبیرکل سازمان ملل و همکاران وی، ارسال گسترده کمک‌های انسان دوستانه به غزه تسریع شود.


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید.

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید.


چهار شنبه 24 آبان 1402 - 16:33:41

دسته بندی :