اعلام همبستگی علی اف با فلسطین بعد از 40 روز جنگ غزه

چهار شنبه 24 آبان 1402 - 12:46:47
اعلام همبستگی علی اف با فلسطین بعد از  40 روز جنگ غزه

رئیس‌جمهوری آذربایجان بعد از 40 روز از وقوع جنایات رژیم صهیونیستی در غزه در واکنشی دیرهنگام به رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نامه نوشت و اعلام کرد که باکو همواره همبستگی خود را با فلسطین نشان داده‌ است.

­­­به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  در شرایطی که سفرهای مقام‌های باکو و تل‌آویو به پایتخت‌های دو طرف در سال‌های اخیر شدت یافته، رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان در یک نامه بر همبستگی این کشور با مردم فلسطین تاکید کرده است.
رسانه‌های دولتی جمهوری آذربایجان از قبیل خبرگزاری «ترند» از نامه رئیس‌جمهور این کشور خطاب به محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان خبر دادند. الهام علی اف در این نامه که به مناسبت «روز ملی فلسطین» ارسال شده، بر همبستگی جمهوری آذربایجان با موضوع فلسطین تاکید کرد و درباره جنگ غزه هم صحبت کوتاهی انجام داده است.
او در این نامه تصریح کرد: «اینجانب از طرف خودم و از طرف مردم (جمهوری) آذربایجان به مناسبت روز ملی کشور فلسطین، صمیمانه تبریک و آرزوی بهترین‌ها را به شما و از طریق شما به همه مردمتان دارم».
رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان که اقدام سال گذشته کشورش برای رسمی کردن روابط با رژیم صهیونیستی با اعتراض نیروهای مقاومت فلسطین مواجه شده است، در نامه نوشت: «اقدام سال گذشته استقرار ماموریت دیپلماتیک آذربایجان در فلسطین، اقدامی مثبت برای توسعه روابط دوجانبه بود. تاسیس یک مدرسه از طرف ما در فلسطین هم در دستورکار است».
الهام علی اف در ادامه اشاره گذرایی به جنگ رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه کرد و بدون محکوم کردن این رژیم، برای پایان این جنگ ابراز امیدواری کرد.
اظهارنظر او درباره غزه در شرایطی مطرح شده که مقام‌های نیروهای مقاومت فلسطین طی سال گذشته بارها از مواضع باکو در قبال تل‌آویو انتقاد کرده‌اند.

 


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


چهار شنبه 24 آبان 1402 - 12:46:33

دسته بندی :