برگزاری تظاهرات حمایت از مردم غزه در غرب بالکان

دو شنبه 22 آبان 1402 - 9:42:3
برگزاری تظاهرات حمایت از مردم غزه در غرب بالکان

هزاران نفر در کشورهای غرب بالکان در حمایت از فلسطین تظاهرات کرده و بر پایان نسل‌کشی فلسطینی‌ها توسط رژیم صهیونیستی تاکید کردند.

­­­به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  این تظاهرات در پایتخت‌های صربستان، مونته‌نگرو و بوسنی و هرزگوین برگزار شد و معترضان پرچم‌های فلسطین را در دست داشته و شعار می‌دادند: فلسطین را آزاد کنید.
معترضانی که در میدان جمهوری شهر بلگراد پایتخت صربستان تجمع کرده بودند، پرچم‌های صربستان و فلسطینی را تکان می‌دادند و پلاکاردهایی در دست داشتند که روی آنها نوشته شده بود: فلسطین را آزاد کنید، به نسل‌کشی در فلسطین پایان دهید.
معترضان در پودگوریتسا پایتخت مونته‌نگرو نیز معترضان مقابل ساختمان‌های دولتی تجمع کرده و با در دست داشتن پلاکاردهای «فلسطین را آزاد کنید» شعار می‌دادند: برای همراهی با فلسطین نیازی نیست که مسلمان باشید، فقط انسان باشید.
هزاران نفر دیگر در میدان تاریخی باشچارشیا در شهر سارایوو پایتخت بوسنی تظاهرات کردند و روی پلاکاردهای آنها نوشته شده بود: دیروز سربرنیتسا، امروز غزه.
آنها همچنین شعار دادند: فلسطین را آزاد کنید، به نسل‌کشی پایان دهید.
در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغالگری و ستم رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها، نیروهای مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اشغالگر قدس آغاز کردند و این رژیم برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و همچنان در حال بمباران این منطقه است.
در کنار اقدامات جنایت بار رژیم تل آویو در غزه که هر روز ابعاد بیشتری می‌یابد، حمایت غرب از رژیم صهیونیستی به بهانه دفاع از خود، عملا چراغ سبز و مجوزی برای تل آویو در ادامه کشتار بی‌رحمانه کودکان و زنان فلسطینی است.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


دو شنبه 22 آبان 1402 - 9:41:57