حمله طرفداران رژیم صهیونیستی به ساختمان نهاد اسلامی در انگلیس

پنج شنبه 11 آبان 1402 - 10:0:0
حمله طرفداران رژیم صهیونیستی به ساختمان نهاد اسلامی در انگلیس

ساختمان کمیسیون اسلامی حقوق بشر انگلیس، سازمانی که طی ۲ دهه گذشته نقش فعالی را در حمایت از آرمان‌های فلسطین و برگزاری تظاهرات ضد صهیونیستی در این کشور ایفا کرده است، روز چهارشنبه مورد حمله گروه‌های طرفدار رژیم اسرائیل قرار گرفت.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، مسعود شجره رئیس کمیسیون بیان اینکه کمیسیون اسلامی حقوق بشر در برابر تهدیدهای ناشی از طرفداران رژیم صهیونیستی تسلیم نخواهد شد تصریح کرد که تامین امنیت اجتماعی برعهده پلیس و دستگاه‌های امنیتی است.

وی حمله به ساختمان کمیسیون اسلامی حقوق بشر را نتیجه آشکار اظهارات اسلام‌ستیزانه وزیر کشور انگلیس دانست که با نفرت‌انگیز خواندن تظاهرات حامیان فلسطین، به چنین آشوب‌گری‌هایی چراغ سبز نشان داد.

وزیر کشور انگلیس ۲ شب پیش، در سخنانی که نشان‌دهنده عمق عصبانیت و استیصال دولت لندن از افزایش تحرکات ضد صهیونیستی در این کشور است، تظاهرات حامیان فلسطین را راهپیمایی نفرت توصیف کرد.

سوئلا برآورمن در گفت‌ وگو با شبکه خبری اسکای، گفت: «در روزهای آخر هفته گذشته ده‌ها هزار نفر را در خیابان‌ها دیده‌ایم که خواستار محو (رژیم) اسرائیل از روی نقشه زمین بودند. به نظر من تنها یک راه برای توصیف این راهپیمایی‌ها وجود دارد: آنها راهپیمایی‌های نفرت هستند

این اظهارات با واکنش‌های تندی از سوی برخی مقام‌های سیاسی، نهادهای اسلامی و فعالان حقوق بشری در این کشور مواجه شد. کریس برایانت معاون وزیر فرهنگ دولت در سایه انگلیس در گفت‌وگو با شبکه رادیویی بی‌بی‌سی۴ سخنان خانم برآورمن را زشت و زننده توصیف کرد و اظهار داشت که بیان چنین جملاتی از سوی مقام سیاسی مناسب نیست. وی هشدار داد که این اظهارات باعث ایجاد نفاق در جامعه شده و کار پلیس را دشوار می‌کند.

شورای مسلمانان بریتانیا هم که نزدیک به ۵۰۰ مسجد و مرکز اسلامی را تحت پوشش دارد، با صدور بیانیه‌ای اسلام‌ستیزی در حزب حاکم محافظه‌کار را محکوم و تصریح کرد: «در این مواقع بحرانی، ما خواهان رهبری مسئولانه هستیم. در این شرایط باید متحد شویم و زمینه های مشترک پیدا کنیم. اما سیاستمداران و بخش‌هایی از رسانه‌های ما به اسلام‌هراسی دامن می‌زنند.»


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید.

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید.


چهار شنبه 10 آبان 1402 - 21:25:55

دسته بندی :