تدارک برای برگزاری باشکوه مراسم سالگرد شهادت سردار سلیمانی در عراق

سه شنبه 9 آبان 1402 - 12:35:58
تدارک برای برگزاری باشکوه مراسم سالگرد شهادت سردار سلیمانی در عراق

رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عراق گفت، مراسم بزرگداشت چهارمین سالگرد شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس امسال با شکوهتر از قبل در عراق برگزار می شود.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، غلامرضا اباذری افزود: آیین های گرامیداشت چهارمین سالگرد شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و شهید ابومهدی المهندس جانشین حشد الشعبی در کشور عراق از 10 روز قبل از تاریخ سالگرد شهادت این دو فرمانده بزرگ مقاومت و همراهانشان آغاز و تا دو هفته بعد از سالگرد شهادت نیز ادامه پیدا می کند.

وی با بیان اینکه آیین های ویژه ای به همین مناسبت توسط مقام های رسمی عراق در بغداد برگزار می شود، اظهار داشت: شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس از جمله شخصیتی هایی هستند که مورد احترام همه اقوام و طوایف مختلف عراق می باشند و هر ساله در استان های مختلف این کشور آیین های گرامیداشت به صورت خودجوش برای بزرگداشت یاد این دو شهید برگزار می شود.

به گفته وی، سال گذشته در سومین سالگرد شهادت سپهبدحاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس در مناطق مختلف عراق برنامه های زیادی برگزار شد ولی به صورت رسمی 460 برنامه بزرگداشت رصد و ثبت شد که پیش بینی می شود امسال تعداد این برنامه ها افزایش یابد.

رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عراق همچنین گفت: از مدت ها پیش فراخوانی برای ارسال مقاله، عکس، فیلم، دلنوشته و ... جهت ارایه در چهارمین سالگرد شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس صادر شده که تاکنون علاقه مندان زیادی در این فراخوان شرکت کرده اند.

حجت الاسلام اباذری همچنین گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی فقط متعلق به ایران و ایرانی نیست، بلکه ایشان تبدیل به چهره جهانی مبارزه با تروریسم شده است و در همه کشورهای جهان آیین های گرامیداشت سالگرد شهادت برای این شهید برگزار می شود. 


 

ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 9 آبان 1402 - 12:35:50

دسته بندی :