شهدای غزه به ۴۷۴۱ نفر رسید

دو شنبه 1 آبان 1402 - 7:54:58
شهدای غزه به ۴۷۴۱ نفر رسید

وزارت بهداشت فلسطین بامداد امروز دوشنبه(اول آبان) اعلام کرد که آمار شهدای غزه در ۱۶ روز جنگ صهیونیستی علیه این منطقه، به ۴۷۴۱ نفر افزایش یافته است.

­­­به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  وزارت بهداشت فلسطین در بیانیه‌ خود افزود: در میان شهداء ۱۸۷۳ کودک، ۱۰۲۳ زن و ۱۸۷ سالخورده وجود دارد. همچنین شمار مجروحان فلسطینی به ۱۴۲۴۵ نفر رسیده است.
در این حال، یک مقام ارشد رژیم صهیونیستی که نامش افشا نشده است، با اشاره به تلاشهای آمریکا و قطر برای آزادی اسرای دربند حماس گفت: نمی‌توانیم اجازه دهیم تلاشهای بشردوستانه بر حملات ما علیه غزه تاثیر بگذارد.
این مقام ارشد اسرائیلی با اشاره به اینکه اطلاعی از درخواست واشنگتن برای به تاخیر انداختن عملیات زمینی عیله غزه ندارد گفت: هم اسرائیل و هم آمریکا می‌خواهند که همه گروگانها در سریعترین زمان ممکن آزاد شوند.

بیانیه شش کشور غربی در حمایت از رژیم صهیونیستی

رهبران شش کشور آمریکا، کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا و انگلیس در بیانیه‌ای مشترک بر حق رژیم صهیونیستی در دفاع از خود تاکید کردند.
سران این شش کشور غربی بدون اشاره به جنایات این رژیم علیه زنان و کودکان غزه گفته اند: ما حمایت خود را از اسرائیل و حق آن برای دفاع از خود اعلام می کنیم.
در بیانیه سران این شش کشور غربی بر تعهد آنها در زمینه حمایت از شهروندان خود و خروج کسانی که مایل به ترک غزه هستند تاکید شده است.
درحالیکه رژیم صهیونیستی هر دقیقه درحال نقض تمامی قوانین حقوق بشری و حتی قوانی جنگی است، رهبران آمریکا، کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا و بریتانیا در بیانیه خود بدون اسم بردن از هیچ طرفی خواستار پایبندی به قوانین بین‌المللی بشردوستانه و حمایت از غیرنظامیان شده‌اند.
«جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا نیز شامگاه یکشنبه تلفنی با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت‌وگو کرد. این هفتمین گفت‌وگوی تلفنی بایدن و نتانیاهو از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی است.
 رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که این مکالمه در سایه فشار آمریکا بر رژیم صهیونیستی برای تاخیر عملیات زمینی به دلیل موضوع گروگان‌ها صورت گرفته است.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


دو شنبه 1 آبان 1402 - 7:54:36