«مُسَبِّحات» قرآن، تعریض به قومی که خباثت در خونشان است

پنج شنبه 27 مهر 1402 - 9:0:0
«مُسَبِّحات» قرآن، تعریض به قومی که خباثت در خونشان است

اجتماع جامعه قرآنی کشور برای حمایت از مردم مظلوم و مقتدر غزه و محکومیت جنایات رژیم غاصب صهیونیستی با حضور مدیران، اساتید، پیشکسوتان و چهره‌های قرآنی کشور شب گذشته چهارشنبه، ۲۶ مهرماه، بعداز نماز مغرب و عشا در حسینیه الزهرا (س) مجتمع امام خمینی (ره) برگزار شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، ابوالفضل خوش‌منش، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران و حافظ کل قرآن کریم در این مراسم سخنانی را پیرامون مبانی قرآنی و مبارزه مردم با رژیم صهیونیستی ارائه کرد و گفت: 

آن چیزی که امروز مهم است توجه ما به سور «مُسَبِّحات» باید باشد. همان سوره‌هایی از قرآن که با تسبیح خداوند آغاز می‌شوند و شامل هفت سورهٔ اِسراء، حَدید، حَشْر، صَفْ، جمعه، تَغابُن و اَعْلی هستند که با یکی از مشتقات واژه سبح آغاز می‌شوند. پرداختن به تسبیح خداوند متعال و مبدأ هستی، تعظیم رسول الله(ص)، تعظیم قرآن و تعریض به کسانی که در برابر این فضل و عزت صف‌آرایی کرده‌اند یعنی همین قوم ظالم از مضامین مشترک این سوره‌ها است. در این سوره‌ها بعد از خدای بزرگ، رسول الله را جایگاه بزرگی داده است و خدای متعال هدیه‌ای که به پیامبر(ص) داده است را به گونه‌ای وصف کرده است که آثار بزرگ تربیتی، تعلیمی، انسانی، جهادی و اجتماعی از اوصاف ایشان را ارائه کرده است.

این حافظ کل قرآن کریم اظهار کرد: تمام این آیات تعریض است به قومی که خباثت در خونشان است. آن‌ها به جای عزت به ذلت رسیدند و به رقم فهم آن‌ها عزت به کسی داده شد که آن‌ها او را امی می‌نامیدند و حسد این مسائل آن‌ها را می‌کشت. در تمامی این آیات، قوم یهود تعریض و رسول الله(ص) تعظیم شده است. اگر در قرآن تدبر کنید به روشنی و آشکاری پیدا است که قوم یهود بیش از اینکه از موسی(ع) بهره ببرند، درس زندگی را از فراعنه به ارث بردند و فرا گرفتند.


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید.

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید.


پنج شنبه 27 مهر 1402 - 10:27:46

دسته بندی :