در برنامه قضیه ساخنه بررسی شد:

نگاهی به سفر منطقه‌ای امیرعبداللهیان

چهار شنبه 26 مهر 1402 - 10:28:28

برنامه قضیه ساخنه شبکه الکوثر این بار به بررسی دستاوردهای سفر منطقه‌ای حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران به چهار کشور عراق، لبنان، سوریه و قطر همزمان با حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه اختصاص داشت .

­­­ویژه - الکوثر:  گزارش برنامه «قضیه ساخنه» شبکه الکوثر حاکیست، وزیر امور خارجه ایران سفر منطقه‌ای خود را از عراق آغاز و در بغداد با مشاور امنیت ملی و نخست‌وزیر عراق درباره روابط دوجانبه و تحولات فلسطین گفت‌وگو کرد و پس از آن عازم لبنان شد .
وی در بیروت،  با رئیس جمهور، وزیر امور خارجه، رئیس مجلس نمایندگان و سید حسن نصرالله ، دبیر کل حزب الله  دیدار و درباره تحولات غزه گفتگو کرد.
امیرعبداللهیان سپس در سفری فوری با بشار اسد، رئیس جمهور و فیصل مقداد وزیر خارجه سوریه نیز دیدار کرد و به تبادل نظر درباره اوضاع منطقه پرداخت.
وزیر امورخارجه ایران سپس در چهارمین ایستگاه سفر خود وارد  دوحه پایتخت قطر شد و در آنجا با شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر و وزیر امورخارجه قطر دیدار و گفتگو کرد. امیرعبداللهیان همچنین در دوحه با اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس دیدار و درباره اوضاع فلسطین با وی گفتگو کرد.
امیرعبداللهیان در دیدار با امیر قطر با اشاره به قتل عام رژیم صهیونیستی در غزه گفت: در صورت ادامه حملات رژیم صهیونیستی علیه شهروندان و مردم بی‌دفاع غزه، هیچکس نمی‌تواند کنترل اوضاع و عدم گسترش دامنه درگیری‌ها را تضمین کند؛ آمریکا که دیگران را به خویشتنداری توصیه می‌کند، خود به چنین توصیه‌ای ملتزم نیست و حمایت‌های همه‌جانبه خود را از رژیم صهیونیستی تقویت کرده است.
دراین حال، وزیر امور خارجه ایران در تماس تلفنی با وانگ یی وزیر امور خارجه چین گفت: چین از ظرفیت‌های خود برای متوقف کردن حملات رژیم صهیونیستی علیه شهروندان غزه استفاده کند.
امیرعبداللهیان تاکید کرد: شرایط در منطقه بسیار حساس و اکنون اولویت فوری آن است که حملات و جنایات رژیم صهیونیستی علیه زنان و کودکان و غیرنظامیان غزه متوقف شود.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


چهار شنبه 26 مهر 1402 - 10:28:23