ریشه یابی دروغ «سر بریدن کودکان اسرائیلی» نزدیک غزه +فیلم

سه شنبه 25 مهر 1402 - 13:35:15

رسانه های حامی رژیم صهیونیستی که با هدف تحریک افکار عمومی شایعه سربریده شدن کودکان اسرائیلی به دست نیروهای مقاومت را منتشر کرده بودند، پس از اثبات دروغ بودن این ادعا مجبور شدند ادعای خود را پس بگیرند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، در گزارش «قضیه ساخنه» در این باره آمده است: به دنبال عملیات موفقیت آمیز مبارزان فلسطینی در مناطق پیرامونی نوار غزه در روز هفتم اکتبر جاری، صفحات اجتماعی راستگرای نزدیک به رژیم صهیونیستی که عمدتا از ایالات متحده آمریکا مدیریت می شوند، این ادعای دروغ را مطرح کردند که مبارزان جنبش حماس در خلال عملیات طوفان الاقصی، 40 کودک اسرائیلی را سر بریده اند!

به دنبال انتشار این شایعات، برخی رسانه های منطقه ای به پیگیری سرنخ های این ادعاها و منابع اصلی انتشار این داستان دروغین پرداختند که با هدف تحریک افکار عمومی علیه مقاومت فلسطین و فلسطینی ها در نوار غزه و توجیه تجاوز وحشیانه ارتش اسرائیل به این منطقه منتشر شده است.

پیگیری ها نشان داد این ادعا را نخستین بار یک خبرنگار صهیونیستی در خلال پوشش مستقیم اخبار از منطقه «کیبوتس کفرغزه» نزدیک مرز با نوار غزه مطرح کرد و گفت نیروهای مقاومت فلسطینی 40 کودک را در این مکان سر بریده اند! پس از آن، صفحه های نزدیک به اسرائیل و آمریکا به سرعت این اطلاعات نادرست را به رغم فقدان هرگونه تایید رسمی آن، منتشر کردند.

انتشار این خبر نادرست جنجال گسترده ای در فضای مجازی در سطح جهان به خصوص در جهان غرب به راه انداخت و زمانی تقویت شد که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا مدعی شد شخصا تصاویر کودکان اسرائیلی که حماس آنها را سر بریده، دیده است هرچند کاخ سفید بعدا این مسئله را تکذیب کرد و افزود بایدن فقط این خبر را از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل شنیده است.

با انتشار این اطلاعات، شماری از خبرنگارانی که در منطقه «کیبوتس کفرغزه» حضور داشتند تاکید کردند به رغم مصاحبه با سربازان و مسئولان اسرائیلی و شاهدان عینی در این منطقه، هیچ مدرکی که این ادعای وحشتناک را اثبات کند پیدا نکردند.

پس از آن، رسانه ها و خبرنگاران از جمله ایندیپندنت انگلیس و شبکه سی ان ان آمریکا، گزارش های اولیه خود در این باره را پس گرفتند و حتی کاخ سفید نیز سخنان بایدن را پس گرفت. 


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 25 مهر 1402 - 13:35:8