آزادسازی قدس در اولویت کنفرانس وحدت اسلامی

سه شنبه 11 مهر 1402 - 18:32:45

به مناسبت سالروز ولادت پیامبر اسلام(ص) کنفرانس وحدت اسلامی با حضور صدها نفر از اندیشمندان و علما و روشنفکران از 41 کشور جهان در تهران گشایش یافت.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، در گزارش برنامه «قضیه ساخنه» شبکه الکوثر در این باره آمده است: سی و هفتمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی با شعار «همکاری اسلامی برای تجلی ارزش های مشترک» با حضور صدها نفر از اندیشمندان و علما و پژوهشگران از کشورهای مختلف در تهران پایتخت ایران گشایش یافت.

ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران در مراسم افتتاحیه این کنفرانس بر محوری بودن مسئله آزادسازی قدس در جوامع اسلامی تاکید کرد و گفت جوامع اسلامی با برپایی چنین کنفرانس هایی، خود را برای ایفای نقش در نظام جدید جهانی آماده می کنند.

رئیسی افزود، کنفرانس وحدت اسلامی امسال محورهای متعددی را بررسی می کند از جمله: جنگ و صلح عادلانه، برادری اسلامی، مبارزه با تروریسم، جنگ دینی- فکری، قبول اجتهاد مذهبی، مقابله با جریان تکفیری و افراط گرایی، احترام متقابل بین مذاهب اسلامی، رعایت آداب اختلاف و پرهیز از مناقشه و بی احترامی و اهانت، و عادی سازی روابط با رژیم غاصب صهیونیستی.

کنفرانس وحدت اسلامی همزمان با سالروز ولادت پیامبر اسلام حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم و هفته وحدت برگزار شده است و اندیشمندان و علما و شخصیت هایی از همه مذاهب اسلامی در آن حضور یافتند. حدود 200 عالم و اندیشمند از 41 کشور جهان در کنفرانس امسال حضور دارند.

در چارچوب کنفرانس امسال دو نشست مهم برگزار می شود: یکی با حضور بیش از یکصد عالم و روشنفکر و امام جمعه برای بررسی اشتراکات، دوم برپایی نمایشگاه قرآن با توجه به اهانت به این کتاب مقدس در برخی کشورهای غربی.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید


سه شنبه 11 مهر 1402 - 18:32:35