هراس آمریکا از انتقام ایران به روایت امیرعبداللهیان

سه شنبه 11 مهر 1402 - 14:24:18
هراس آمریکا از انتقام ایران به روایت امیرعبداللهیان

وزیر امور خارجه برای نخستین بار جرئیاتی را درباره ماجرای حمله موشکی ایران به پایگاه نظامیان آمریکایی در عراق پس از ترور سردار سلیمانی، تعریف کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «حسین امیرعبداللهیان» در سخنانی با اشاره به حمله ایران به پایگاه نظامی عین‌الاسد آمریکا در عراق در واکنش به ترور شهید «قاسم سلیمانی» در فرودگاه بغداد گفت: در آن مقطع رئیس‌جمهور وقت آمریکا دونالد ترامپ در رسانه‌ها اعلام می‌کرد که اگر ایران به این اقدام ما کوچک‌ترین واکنشی نشان دهد و حتی گلوله‌ای از یک تفنگ ساده به منافع آمریکا در منطقه شلیک کند، ما همزمان 52 مکان استراتژیک در ایران را هدف قرار می‌دهیم.

وی با اشاره به این که سخنان مقامات آمریکا در رسانه‌ها یک روی سکه بود، توضیح داد: روی دیگر سکه این بود که قاصدان و پیام رسان‌هایی از سوی آمریکا به جمهوری اسلامی ایران پیام می‌فرستادند و مثلاً می‌گفتند، بله ما می‌دانیم که شما تصمیم گرفته‌اید به این اقدام پاسخ دهید و وقتی مقام معظم رهبری در ایران صحبت از انتقام می‌کند این انتقام محقق خواهد شد، آنها در همین چارچوب پیشنهاد می‌دادند که ما آمادگی داریم که بخشی از تحریم‌های ایران را لغو کنیم و به ازای آن شما پاسخی به ترور انجام شده، ندهید. پاسخ جمهوری اسلامی ایران این بود که ما بر اساس تصمیم خود عمل خواهیم کرد.

وزیر امور خارجه افزود: در روز سوم شهادت سردار سلیمانی و تشییع پیکر ایشان و همراهانشان، پیام جالبی را طرف آمریکایی داد و گفت ما آمادگی داریم که مشخص کنیم که شما چگونه از ما انتقام بگیرید و در واقع ما این موضوع را مشخص کنیم و بعد از این که انتقام گرفته شد ما سکوت می‌کنیم! پاسخ ایران در این زمینه بی اعتنایی به این پیام‌ها بود.

امیرعبداللهیان حمله جمهوری اسلامی ایران در آن مرحله به عین‌الاسد را سیلی لازم به آمریکایی‌ها برشمرد و گفت: بعد از آن اتفاق در حالی که پیش از این آمریکایی‌ها گفته بودند که اگر ایران کوچک‌ترین واکنشی به ترور شهید سلیمانی و همراهانش علیه منافع ما در منطقه داشته باشد ما 52 مکان و مرکز استراتژیک ایران را در لحظه هدف قرار می‌دهیم؛ چند دقیقه بعد از حمله ایران به عین‌الاسد پیامی از سوی مقامات وقت کاخ سفید برای ایران ارسال شد و پیام آنها این بود که «دیگر نزنید و حمله را تمام کنید». 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید


سه شنبه 11 مهر 1402 - 14:24:9

دسته بندی :