ایران هتک حرمت قرآن را در سوئد محکوم کرد

یک شنبه 9 مهر 1402 - 14:0:0
ایران هتک حرمت قرآن را در سوئد محکوم کرد

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه امروز (یکشنبه) نهم مهر ماه اهانت مجدد به ساحت مقدس قرآن کریم در سوئد را به شدت محکوم کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ضمن محکوم کردن هتک حرمت قرآن در سوئد، خواستار پاسخگویی دولت این کشور شد و گفت: ادعاهای بدون عمل مقامات سوئدی در محکومیت و مخالفت با تعرض به قرآن کریم کافی نیست.

روز گذشته باز هم شاهد تکرار مجدد اهانت به قرآن کریم در سوئد بودیم. اقدام هتاکانه‌ای که با واکنش ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز روبرو شد.

اهانت به قرآن کریم در سوئد مسبوق به سابقه است و از تیر ماه سال جاری تاکنون این اقدام در سوئد انجام و چندین بار هم تکرار شد که واکنش تند کشورهای مسلمان و همچنین جمهوری اسلامی ایران را به همراه داشت. رسانه‌های سوئدی روز جمعه گزارش دادند «سلوان مومیکا» مهاجر عراقی‌الاصل ساکن استکهلم، که پیش‌تر چند بار اقدام به هتک حرمت قرآن کریم کرده بود، مجوز جدیدی را برای تکرار این اقدام هتاکانه در شهر مالمو از سوی مقامات سوئدی دریافت کرده است.

وی با بیان اینکه متاسفانه همچنان شاهد تکرار جسارت به مقدسات اسلامی در اقدامی مغایر با مبانی اصیل حقوق بشر هستیم، خاطرنشان کرد: این اقدامات نفرت پراکنانه، هتاکی و تعرض به حقوق و ارزش‌های بیش از دو میلیارد مسلمان، در مقابل حضور منفعل پلیس سوئد که حفظ امنیت و ممانعت از تعرض به حقوق دیگران مهمترین مسؤولیت آن است، صورت گرفته که البته از ذهن مردم آزاداندیش و حقیقت جوی جهان هرگز پاک نخواهد شد.


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید.

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید.

 

 


یک شنبه 9 مهر 1402 - 12:49:53

دسته بندی :