آمار تکان دهنده قتل عام کودکان فلسطینی بدست صهیونیست‌ها

چهار شنبه 5 مهر 1402 - 21:0:0
آمار تکان دهنده قتل عام کودکان فلسطینی بدست صهیونیست‌ها

مرکز دیده بان الازهر گزارشی تحلیلی از جنایات رژیم صهیونیستی علیه کودکان فلسطینی از ابتدای سال 2023 منتشر کرد.

­­­به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، مرکز الازهر در گزارش خود آورده است، جنبش جهانی دفاع از کودکان که یک موسسه مستقل فلسطینی و مقر آن در نابلس است، اعلام کرد، 37 کودک فلسطینی طی این مدت به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست به شهادت رسده اند، این در حالیست که سازمان دیده بان حقوق بشر اعلام کرده است که سال‌های 2022 و 2023 از لحاظ میزان جنایات اشغالگران صهیونیست، خونین‌‌ترین سال‌ها برای کودکان فلسطینی در کرانه باختری طی 15 سال اخیر محسوب می‌شود.
در این گزارش تاکید شده است که تمامی شلیک‌های صورت گرفته به سوی بخش بالایی بدن کودکان صورت گرفته و این تیراندازی‌ها بدون هشدار قبلی بوده و صهیونیست‌ها از بکارگیری ابزارهای موجودی که زیان باری کمتری دارند، امتناع می‌کنند و در این زمینه هیچ نوع پیگردی هم علیه آنان در این رابطه صورت نمی‌گیرد.
در ادامه این گزارش آمده است، روزنامه هاارتص هم در خبری فاش کرد، از دسامبر 2021 نظامیان صهیونیست اجازه شلیک به سوی فلسطینیان چه بزرگسال و چه کودک را حتی در صورت پرتاب سنگ هم دارند و این کار را بدون هشدار قبلی یا تلاش برای متفرق کردن آنها با استفاده از ابزارهایی همچون گاز اشک آور انجام می‌دهند.
صهیونیست‌ها علاوه بر کشتار کودکان فلسطینی، آنان را در شرایط غیر انسانی بازداشت هم می‌کنند، در حال حاضر شمار کودکان بازداشت شده فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی، حدود 170 نفر است که در زندان‌های مجدو، عوفر و دامون نگهداری می‌شوند، در حالی که براساس گزارش‌های هیئت امور اسرا و آزادگان فلسطینی این زندان‌ها از حداقل زیر ساخت‌های زندگی انسانی هم بهره‌مند نیستند.
براساس آمارهای موجود، رژیم صهیونیستی بین سال‌های 2000 تا به امروز، بیش از 17 هزار کودک 12 تا 18 ساله را بازداشت کرده در حالی که موارد متعددی از بازداشت کودکان زیر 10 سال هم گزارش شده است.
اطلاعات مستند نشان می‌دهند که دست کم دو سوم از کودکان بازداشت شده تحت شکنجی‌های جسمی قرار گرفته و تمامی آنها در دوره بازداشت تحت فشارها و شکنجه‌های روحی قرار گرفته‌اند.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


چهار شنبه 5 مهر 1402 - 10:15:10