تحولات قره‌باغ، محور گفتگوی تلفنی رئیسی- پوتین

سه شنبه 4 مهر 1402 - 16:2:1
تحولات قره‌باغ، محور گفتگوی تلفنی رئیسی- پوتین

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه درباره تازه‌ترین تحولات مربوط به منطقه قره باغ با سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران تلفنی گفتگو کرد.

 

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر به نقل از خبرگزاری روسی اسپوتنیک، روسای جمهور روسیه و ایران درباره وضعیت کنونی منطقه قره‌باغ گفتگو کردند.

بر اساس این گزارش، هر دو طرف علاقه خود را برای فعال کردن چارچوب مشورتی «3+3» (آذربایجان، ارمنستان، گرجستان، روسیه، ایران و ترکیه) ابراز کردند.

کاخ کرملین نیز طی بیانیه ای اعلام کرد، در این تماس تلفنی که به گفته رسانه‌های روسی به ابتکار طرف ایرانی انجام شد، بر اهمیت حل همه مسائل مربوط به قره‌باغ تنها از راه‌های مسالمت آمیز، سیاسی و دیپلماتیک تاکید شد.

پوتین و رئیسی درباره برداشتن گام‌هایی برای اطمینان از پیوستن هموار ایران به گروه بریکس نیز گفت‌وگو کردند.

پوتین همچنین رئیسی را از فعالیت صلح‌بانان روس در قره‌باغ، از جمله ارائه کمک‌های بشردوستانه به غیرنظامیان مطلع کرد.

رؤسای جمهور دوکشور همچنین بر اهمیت حل و فصل همه مسائل مربوط به قره‌باغ صرفا از طریق مسالمت‌آمیز، سیاسی و دیپلماتیک تاکید کردند.

در جریان این تماس تلفنی، نسبت به ماهیت سازنده و دوجانبه سودمند همکاری‌های روسیه و ایران ابراز خرسندی شد و تقویت بیشتر روابط تجاری و اقتصادی، ارتقای پروژه های مشترک بزرگ در حوزه‌های انرژی و حمل‌و نقل و همچنین گسترش ارتباطات بین محافل تجاری و مبادلات گردشگری دو کشور مورد تاکید رئیسی و پوتین قرار گرفت.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید


سه شنبه 4 مهر 1402 - 16:1:53