نقش تروریسم دولتی در ادامه حملات به مسجد الاقصی

شنبه 1 مهر 1402 - 21:0:0

یک کارشناس مسائل فلسطین تاکید کرد : حملات به مسجد الاقصی و ادامه دار بودن آن، ریشه در تصمیمات سیاسی و دولتی در سرزمین های اشغالی دارد.

­­­ویژه - الکوثر :  پروفسور«جمعه التایا»،  کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با برنامه « فلسطین الصمود» شبکه الکوثر، با اشاره به سیاست تشدید اشغالگری علیه مقدسات اسلامی در مسجدالاقصی گفت: تشدید خشونت ها علیه مقدسات فلسطینیان با ذهنیت صهیونیست ها مرتبط است و آنها سعی دارند مردم فلسطین را سرکوب کنند .
وی افزود: تهاجم به مسجد الاقصی مساله جدیدی نیست و شهرک نشینان صهیونیست به طور اتفاقی آن را صورت نمی دهند بله تصمیمی کاملا سیاسی است که سردمداران رژیم صهیونیستی سالهاست آن را در دستور کار دارند.
جمعه الطایا با بیان اینکه اشغالگران پس از عملیات سیف القدس در سال ۲۰۲۱ می خواستند فلسطینی ها را درمقابل یک عمل انجام شده قرار دهند و شهرک نشینان برای همیشه درمسجد الاقصی حضور داشته باشند، گفت:  تهاجمات شهرک نشینان به مسجد الاقصی با تصمیم سیاسی و تصمیم دولت رژیم صهیونیستی محافظت می شوند و آنها با حمایت ارتش و پلیس می خواهند با توهین به مقدسات مسلمانان ، وضعیت موجود را تغییر دهند.
وی ادامه داد: در این شرایط اگر حضور شدید و مستمر فلسطینی ها و حمایت اسلامی و عربی برای این موضوع وجود نداشته باشد ، ممکن است دولت اشغالگرو شهرک نشینان در دستیابی به اهداف شوم خود موفق شوند.
این کارشناس مسائل سیاسی گفت : از ابتدای سال جاری  تاکنون ، حدود 250  فلسطینی به شهادت رسیده اند و این نشان دهنده عمق اقدامات وحشیانه و جنایتکارانه اشغالگران صهیونیستی است اما به رغم  وجود همه ابزارهای اشغالگران صهیونیستی از جمله کشتار، محاصره، ترور و دستگیری،  فعالیت گروه های مقاومت  فلسطینی در کرانه باختری در حال رشد و گسترش است و مقاومت معادله ای جدیدی  را در مقابل ارتش و شهرک  رژیم صهیونیستی گشوده است.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


شنبه 1 مهر 1402 - 11:11:3