دیدار وزیر امور خارجه ایران با قائم مقام وزیر خارجه سوریه و وزرای خارجه آفریقای جنوبی و امارات

جمعه 31 شهریور 1402 - 14:0:0
دیدار وزیر امور خارجه ایران با قائم مقام وزیر خارجه سوریه و وزرای خارجه آفریقای جنوبی و امارات

حسین امیرعبداللهیاندر حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد با همتایان خود در آفریقای جنوبی وامارات و قائم مقام وزیر خارجه سوریه دیدار و گفت‌وگو کرد.

امیرعبداللهیان: به حمایت از دولت و ملت سوریه ادامه می‌دهیم

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، قائم مقام وزیر خارجه سوریه پنجشنبه ۳۰ شهریور در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل با وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزیر امور خارجه بر لزوم پایبندی همه طرفها به حمایت از تحکیم ثبات و امنیت در سوریه و احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی این کشور تأکید کرد و گفت: ایران در حوزه بین‌المللی از جمله سازمان ملل متحد به سیاست‌های اصولی خود در حمایت از دولت و ملت سوریه ادامه خواهد داد.

دعوت امیرعبداللهیان از وزیر خارجه آفریقای جنوبی برای سفر به ایران

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد با «نالدی پاندور» وزیر امور خارجه آفریقای جنوبی گفت‌وگو کرد.

امیرعبداللهیان با تبریک به آفریقای جنوبی برای برگزاری موفق اجلاس سران بریکس، از ابتکارات بسیار خوب آفریقای جنوبی در خصوص مجموعه بریکس و نیز حمایت مؤثر از عضویت کامل ایران در بریکس تشکر کرد.

وزیر امور خارجه با اشاره به برنامه ریزی‌های در حال انجام برای سفر رسمی آیت‌الله رئیسی به آفریقای جنوبی، از همتای خود برای سفر به ایران دعوت کرد. امیرعبداللهیان گفت: برای ما رابطه با آفریقای جنوبی یک اولویت بسیار مهم است و ما هیچ محدودیتی برای توسعه روابط با این کشور نداریم.

سفر وزیر خارجه امارات به تهران در آینده نزدیک

امیرعبداللهیان در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل با شیخ عبدالله بن زاید وزیر امور خارجه امارات، ضمن تشکر از میزبانی گرم طرف اماراتی در سفر اخیرش به امارات و نیز گفت‌وگوهای بسیار خوب انجام شده، گفت: شاهد تحولات سریعی در منطقه هستیم و لازم است اجرای توافقات فیمابین دو کشور نیز با همان سرعت به پیش برود.

وزیر امور خارجه دعوت آیت‌الله رئیسی رئیس جمهور از شیخ محمد بن زاید رئیس امارات و نیز دعوت خود از همتای اماراتی برای سفر به ایران را تجدید کرد.

وزیر خارجه امارات همچنین از آمادگی کشورش برای برگزاری اجلاس بعدی کمیسیون مشترک دو کشور خبر داد و گفت که «منتظر نهایی شدن تاریخ پیشنهادی هستیم».

ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید.


جمعه 31 شهریور 1402 - 17:15:0

عکسهای بیشتر :