قضیه ساخنه: امسال تحولات مثبتی را در منطقه شاهد خواهیم بود

چهار شنبه 29 شهریور 1402 - 17:0:0

دکتر رعد هادی جباره، پژوهشگر و دیپلمات راهبردی سابق، با شرکت در برنامه «قضیة ساخنة» درباره موضوعاتی که سفر «ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور ایران در اجلاس سازمان ملل در نیویورک وموصوع سخنرانی وی، صحبت کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، روابط ایران وعربستان با وساطت ومیانجی گری کشور عراق، بر کشورهای منطقه به ویژه جهان اسلام تأثیر مثبتی خواهد گذاشت. این تفاهم بازگشت سوریه به اتحادیه عرب را نیز تسریع کرد.

وی افزود: سخنرانی رئیس جمهور ایران در اجلاس سازمان ملل بر محور سیاست های داخلی و خارجی ایران متمرکز است که از آن جمله می توان به حسن همجواری ایران، تأکید ایران بر جهانی عاری از جنگ و خلع سلاح هسته ای، ضرورت وحفظ کرامت انسانی برای همه انسان های جهان، مخالفت با مداخله در حاکمیت دولتهای مستقل و وامور داخلی کشورها اشاره کرد.

دکتر رعد ادامه داد: امسال تحولات مثبتی را در منطقه شاهد خواهیم بود. از جمله روابط خوبی بین کشورهای حوزه خلیج خلیج فارس وکشورهای جهان هرب واسلام. آقای رئیسی در نشست سازمان ملل این فرصت را خواهد داشت که مواضع سیاسی ایران وجهان اسلام را مطرح کند و نتائج خوبی را در خصوص مسأله اسلام هراسی و ایران ستیزی ایران را رقم زند.


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید.

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید.

 

 

 


پنج شنبه 30 شهریور 1402 - 0:28:51

دسته بندی :