تداوم درگیری‌های مسلحانه در اردوگاه «عین الحلوه» پناهندگان فلسطینی در لبنان

پنج شنبه 23 شهریور 1402 - 11:30:0
تداوم درگیری‌های مسلحانه در اردوگاه «عین الحلوه» پناهندگان فلسطینی در لبنان

در دیدار هیئت حماس و جهاد اسلامی مطرح شد: درگیری‌هایی که در حال وقوع است برخلاف میل و اراده ملت فلسطین بوده و تنها در خدمت دشمن صهیونیستی و پروژه‌های مشکوکزآن برای هدف قرار دادن اردوگاه‌های فلسطینی است تا موضوع آوارگان پاک شود و بتواند پروژه‌های آوارگی ملت فلسطین را همچنان پیش ببرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، زیاد النخاله دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین با حضور احسان عطایا رئیس اداره روابط عربی و بین‌الملل و عضو دفتر سیاسی این جنبش با هیئتی از جنبش حماس به ریاست موسی ابومرزوق نایب رئیس جنبش حماس خارج و عضو دفتر سیاسی این جنبش، علی برکه، رئیس اداره روابط ملی خارجی و همچنین احمد عبدالهادی نماینده حماس در لبنان دیدار کرد.

در این دیدار بر خطرات اتفاقات اردوگاه عین الحلوه و تداوم درگیری‌ها مسلحانه در این اردوگاه پرداخته شد.

این دو جنبش اعلام کردند: ادامه درگیری‌ها وضعیت ملی فلسطین در اردوگاه‌ها و امنیت و ثبات لبنان را هدف قرار می‌دهد و به منافع ملی و مسئله فلسطین آسیب می‌رساند.

حاضران در این دیدار هرگونه درگیری داخلی میان فلسطینی‌ها از سوی هر طرفی را محکوم کرده و همه طرف‌های را به توقف فوری درگیری در عین الحلوه دعوت کردند.

این دو جنبش همچنین بر ضرورت دستگیری دست اندرکاران این جنایات و تحویل آنها به مقامات ذیصلاح لبنانی تاکید کردند.

با وجود تلاش‌های دولت و ارتش لبنان و همچنین گروه‌های فلسطینی برای آرام کردن اوضاع در اردوگاه «عین الحلوه»، درگیری‌ها در این اردوگاه همچنان ادامه دارد. تاکنون چندبار آتش بس شکننده برقرار اما اندکی بعد درگیری ها از سرگرفته شده است.

درگیری‌های هفته جاری در اردوگاه عین الحلوه تا بدین لحظه هشت کشته و ده‌ها زخمی برجای گذاشته است.


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید.

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید.

 

 

 


پنج شنبه 23 شهریور 1402 - 11:35:10