در برنامه قضیه ساخنه مطرح شد:

سفر امیر عبداللهیان به بیروت، تاییدی بر حمایت کامل ایران از لبنان

دو شنبه 13 شهریور 1402 - 9:46:17

کارشناس ارشد مسائل خاورمیانه با اشاره به سفر وزیر خارجه ایران به بیروت گفت: این سفر تأییدی بر آمادگی کامل تهران برای حمایت از لبنان است.

­­­ویژه - الکوثر :  «سید هادی افقهی» ، کارشناس مسائل سیاسی و دیپلمات سابق ایران در لبنان در گفتگو با برنامه « قضیه ساخنه » شبکه الکوثر تصریح کرد: باید توجه داشت که سفر امیرعبداللهیان به کشورهای منطقه به ویژه کشورهای محور مقاومت با دیگر سفرهای وی به کشورهای آفریقایی و آمریکای لاتین بسیار متمایز است.
وی افزود: اهمیت سفر وزیر امور خارجه ایران به کشورهای حوزه  مقاومت به این علت است که آنها در خط مقدم مبارزه با دشمن صهیونیستی قرار دارند و باید حمایت معنوی ویژه ای از این کشورها در برابر رژیم اشغالگرقدس  و آمریکا به عمل آید.
این کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: پرونده لبنان یک پرونده حساس و مهم منطقه ای است چراکه این کشور پس از پایان دوره ریاست جمهوری میشل عون و بحران اقتصادی اش هنوز موفق به انتخاب رئیس جمهوری نشده است و همچنان در تحریم  نیز به سر می برد.
هادی افقهی در پایان تاکید کرد جمهوری اسلامی ایران  تاآخر در کنار لبنان ایستاده و از بیروت  برای عبور از بحران ها حمایت می کند.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


دو شنبه 13 شهریور 1402 - 9:45:1