آغاز عملیات اجرایی پروژه راه آهن بصره - شلمچه

شنبه 11 شهریور 1402 - 19:26:25
آغاز عملیات اجرایی پروژه راه آهن بصره - شلمچه

مراسم آغاز عملیات اجرایی ۳۲ کیلومتر راه آهن شلمچه تا بصره، با حضور «محمد مخبر» معاون اول رئیس جمهور و «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر عراق و به میزبانی نخست وزیر عراق در نقطه صفرمرزی برگزار شد. خط ریلی شلمچه - بصره به طول ۳۲ کیلومتر در مدت زمان ۲ ساله بهره برداری می شود.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، نخست وزیر عراق به همراه «محمد کاظم آل صادق» سفیر جمهوری اسلامی ایران از فرودگاه بصره به وسیله یک فروند بالگرد عازم نقطه صفر مرزی با ایران شد و با معاون اول رئیس جمهوری اسلامی ایران دیدار کرد.
نخست وزیر عراق و معاون اول رئیس جمهور کشورمان سپس به طور جداگانه سخنانی را در آغاز مراسم عملیات اجرایی پروژه راه آهن بصره - شلمچه درباره همکاری های دوجانبه و اهمیت این پروژه ایراد کردند.
اتصال خطوط ریلی ایران به عراق و امتداد آن تا دریای مدیترانه علاوه بر جهش فوق العاده در تبادلات تجاری و بازرگانی دو کشور، سایر کشورهایی که در شرق جهان قرار دارند، می‌توانند از خطوط ریلی ایران به نیمه غربی و کشورهای حوزه مدیترانه دسترسی پیدا کنند؛ همچنین این خط پس از راه‌اندازی در تسهیل مسافرت بین ایران و عراق خصوصاً در شهرهای زیارتی نجف و کربلا می تواند نقش ویژه‌ای داشته باشد.


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


شنبه 11 شهریور 1402 - 19:26:19

دسته بندی :