رهبر مخالفان نتانیاهو: هدف ما سرنگون کردن کابینه است

چهار شنبه 8 شهریور 1402 - 19:0:0
رهبر مخالفان نتانیاهو: هدف ما سرنگون کردن کابینه است

یائیر لاپید، رهبر مخالفان بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در یک سخنرانی اعلام کرد که کابینه حاکم به رهبری نتانیاهو به پایان راه رسیده است و باید ساقط شود.

­­­به گزارش پایگاه شبکه الکوثر  به نقل از پایگاه خبری صهیونیستی «اسرائیل نیوز»، لاپید افزود: ما نباید چشم از هدف برداریم، هدف این است که این کابینه وحشتناک ساقط و یک کابینه وحدت، بدون حضور افراطی ها تشکیل شود.
این در حالی است که برخی اعضای حزب لیکود به رهبری نتانیاهو نیز نسبت به فروپاشی ائتلاف تشکیل دهنده کابینه هشدار داده و همزمان برگزاری انتخابات زودهنگام کنست را با توجه به نتایج نظرسنجی های اخیر به منزله خودکشی این ائتلاف دانسته اند.
در این گزارش آمده که در داخل حزب لیکود، پیشنهادهای متعددی مبنی بر انجام همه‌پرسی در خصوص تغییر قوانین قضایی مطرح شد، اما نظرسنجی‌های اخیر نشان می‌دهد که محبوبیت این حزب و دیگر احزاب حاکم کاهش چشمگیری داشته است.
مسئولان حزب لیکود بر این باور هستند که در حال حاضر انتخابات (زودهنگام پارلمانی)، تنها نسخه خودکشی دسته‌جمعی اردوگاه راست است که سطح محبوبیت آن بسیار پایین آمده است.
در بخش دیگر این گزارش آمده که برخی اعضای حزب لیکود که رهبری آن را نتانیاهو بر عهده دارد، خواستار عدم تداوم مسیر تغییر قوانین قضایی شدند و بر این مساله تاکید کردند که در این زمینه توافق حاصل و با تقویت اقتصاد و امنیت، جایگاه کابینه کنونی حفظ شود تا این امر اعتباری برای احزاب راست‌گرا در انتخابات آینده باشد.
اخیرا شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی طی یک نظرسنجی اعلام کرد که فاصله بین «بنی گانتس» از سران اپوزیسیون و نتانیاهو نخست وزیر کابینه ائتلافی در رقابت بر سر تصاحب منصب نخست وزیری آینده زیاد شده است.
 بر اساس این گزارش، از ماه مارس گذشته چنین فاصله‌ای را میان این دو مقام صهیونیست شاهد نبودیم، زیرا بنی گانتس اکنون از حمایت ۳۹درصدی برخوردار است؛ درحالی که تنها ۳۴ درصد از صهیونیست ها حامی نتانیاهو هستند.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


چهار شنبه 8 شهریور 1402 - 14:58:58