درخواست عفو بین‌الملل از امارات برای آزادی زندانیان سیاسی

شنبه 4 شهریور 1402 - 8:30:50
درخواست عفو بین‌الملل از امارات برای آزادی زندانیان سیاسی

سازمان عفو بین‌الملل خواهان آزادی زندانیان سیاسی در امارات شد و بر لزوم توجه به سیاست‌ها و اقدامات سرکوبگرانه ابوظبی تأکید کرد.

­­­به گزارش پایگاه شبکه الکوثر به نقل از سایت روزنامه عربی ۲۱، عفو بین‌الملل در بیانیه‌ای اعلام کرد: در سایه توجه جامعه جهانی به میزبانی امارات از نشست آب و هوا در این کشور (کاپ ۲۸) نباید این مسئله باعث شود که نگاه‌ها از سیاست‌ها و اقدامات سرکوبگرانه امارات و کارنامه منفی آن منحرف شود. امارات در طول چندین دهه منتقدان و مخالفان را تا حدی سرکوب کرده است که مانع وجود یک جامعه مدنی محلی مستقل در این کشور شده است.
عفو بین‌الملل اعلام کرد: از سال ۲۰۱۱ تعداد زیادی از اماراتی‌ها به خاطر حق آزادی بیان و تشکیل جمعیت‌ها یا پیوستن به آن بازداشت شده‌اند. سال ۲۰۱۲ در یک محاکمه بسیار ظالمانه از ۹۴ متهم ۶۳ نفر به دلیل درخواستشان برای تحقق اصلاحات و دموکراسی به هفت إلی ۱۰ سال حبس محکوم شدند. ۵۵ نفر از این افراد بعد از چند ماه یا چندین سال از تکمیل دوره محکومیتشان همچنان در زندان هستند.
این سازمان به بازداشت احمد منصور، یکی از مهم‌ترین مدافعان حقوق بشر در امارات در سال ۲۰۱۷ و صدور حکم حبس ۱۰ ساله برای وی اشاره و اعلام کرد، حداقل حدود ۲۶ زندانی سیاسی در امارات هستند که ۲۴ نفر از آنها جزو متهمان محاکمه جمعی پرونده "امارات ۹۴" هستند.


­­­آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


شنبه 4 شهریور 1402 - 8:30:43

دسته بندی :