تروریست داعشی قصد به آتش کشیدن حرم شاهچراغ را داشت

جمعه 27 مرداد 1402 - 10:49:15
تروریست داعشی قصد به آتش کشیدن حرم شاهچراغ را داشت

تولیت آستان مقدس احمدبن موسی (ع) به بیان ابعاد جدیدی از حمله تروریستی 22 مرداد ماه به این حرم مطهر پرداخت و گفت: این تروریست به دنبال قتل عام زائران و آتش زدن حرم شاهچراغ (ع) بود.

 

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، حجت‌الاسلام ابراهیم کلانتری پنج‌شنبه شب در سلسله جلسات جهاد تبیین گفت، حمله به آستان مقدس احمد بن موسی (ع) (شاهچراغ) نقشه عظیمی بود که به لطف خدا و ایثار و جانبازی خادمان و نیروهای مدافع حرم مطهر در نطفه خفه شد. 

وی با بیان این که اعترافات تروریستی که دستگیر شد منتشر می‌شود، افزود: این عنصر تروریستی با خود بیش از 240 گلوله و مواد اشتعالزا داشت و برخلاف تروریستی که جنایت 4 آبان 1401 را رقم زد، این بار قصد آتش زدن هم در میان بوده است.

کلانتری ادامه داد: احتمال این است که هدف این تروریست در ابتدا رقم زدن یک قتل عام به معنای واقعی و سپس به آتش کشیدن مضجع شریف بوده است که قبل از تحرک جدی زمینگیر و دستگیر شد.

تولیت آستان مقدس شاهچراغ (ع) یادآور شد: در کل 11 تیر از سوی این تکفیری شلیک شده که غالب آن، بی‌هدف بوده است، 2 نفر که تیر به قسمت‌های حساس بدن آنها اصابت کرده بود، شهید و شش نفر مجروح و 2 نفر مصدوم شدند که یک نفر آنها با شنیدن صدای تیر از بیرون بدحال می‌شود و یک نفر زیر دست و پا آسیب می‌بیند.

وی اضافه کرد: از آن 11 تیر شلیک شده، هشت گلوله به سمت اشخاص شلیک شده است و مابقی بی‌هدف بوده است.

کلانتری اظهار داشت: تصاویر دوربین‌های مداربسته نشان می دهد، غیر از یکی دو تیر اول که شلیک شده، دیگر تیراندازی‎‌ها در حالت انفعال و فرار و سردرگمی است و فرار این تروریست به سمتی غیر از ایوان و حرم اصلی بدین معنی است که او در وضعیت بی‌هدف قرار گرفته و کنترل خود را از دست داده و به همین دلیل غافلگیر شد و در غیر این صورت امکان اینکه فردی با دست خالی بتواند او را زمینگیر کند، وجود نداشت. 

وی افزود: نیروهای امنیتی او را دنبال کردند و پنج گلوله از طرف نیروهای امنیتی شلیک شد و  هنگامی که نقشه‌ تروریست به هم خورد گرفتار انفعال شد و زمینه خلع سلاح و دستگیری او فراهم شد.

کلانتری درباره اقدام قهرمانانه «فرزاد بادپا» از نیروهای خدماتی حرم مطهر که تروریست را خلع سلاح کرد گفت: او از نیروهای بسیجی پایگاه مقاومت مسجد الرقیه (س) است و تلاشی که او انجام داده بخشی به خاطر روحیه ایثار و مقابله با یک جریان وحشی، و بخش دیگر به دلیل حضور نیروهای امنیتی در حرم مطهر بوده است.

کلانتری توضیح داد: کسی‌که وارد حرم می‌شود یک عنصر انتحاری است که راه برگشتی ندارد و در کار اطلاعاتی گسترده‌ای که انجام شده، بسیاری از اعضای این شبکه دستگیر و برخی اعدام شدند و برخی در زندان‌های بلند مدت و دربند هستند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید

 


جمعه 27 مرداد 1402 - 10:49:3