تاکید مصر، اردن و تشکیلات خودگردان بر صلح عادلانه

دو شنبه 23 مرداد 1402 - 21:28:59
تاکید مصر، اردن و تشکیلات خودگردان بر صلح عادلانه

رئیس جمهور مصر، پادشاه اردن و رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین بر ضرورت پایان اشغالگری رژیم صهیونیستی در اراضی فلسطینی تاکید و بر حل و فصل مساله فلسطین از طریق صلح عادلانه و همه جانبه تاکید کردند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، ریاست جمهوری مصر در بیانیه‌ای اعلام کرد عبدالفتاح سیسی رئیس جمهور این کشور به همراه محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و عبدالله دوم پادشاه اردن با برگزاری نشستی سه‌جانبه در شهر العلمین مصر تاکید کردند: حل و فصل مساله فلسطین و دستیابی به صلح عادلانه و همه جانبه یک انتخاب راهبردی و یک ضرورت منطقه‌ای است که با اجرای قطعنامه‌های مربوطه سازمان ملل و شورای امنیت محقق خواهد شد.

آنها تاکید کردند که رژیم اسرائیل باید تعهدات خود را مطابق با قوانین بین‌المللی و توافقات و تفاهمات بین‌المللی قبلی اجرا کند.

در این نشست همچنین تشدید ادامه اقدامات غیرقانونی رژیم صهیونیستی که حقوق مردم فلسطین را تضعیف می‌کند، قوانین بین‌المللی را نقض می‌کند و راه‌حل دو کشوری مورد توافق بین‌المللی را تضعیف می‌کند، محکوم شد و سه طرف خواستار پایان دادن به تهاجم صهیونیست‌ها به مسجد الاقصی شدند.

سیسی، عبدالله دوم و محمود عباس در ادامه از جامعه جهانی خواستند تا از تلاش‌ها برای دستیابی به صلح عادلانه و همه جانبه‌ای که منطقه و همه مردم آن سزاوار آن هستند حمایت و با بی‌عدالتی علیه ملت فلسطین که با قوانین بین‌المللی مبتنی بر تحکیم حقوق بشر در تضاد است، مقابله کند.

آنها همچنین بر پایبندی خود به ابتکارعمل صلح عربی با تمام عناصر آن تاکید کردند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید


دو شنبه 23 مرداد 1402 - 21:28:51

دسته بندی :