اعلام بی‌نیازی عراق به نیروهای رزمی خارجی

دو شنبه 23 مرداد 1402 - 19:51:50
اعلام بی‌نیازی عراق به نیروهای رزمی خارجی

نخست وزیر عراق در نشستی با مقامات نظامی این کشور تاکید کرد عراق امروز دیگر به نیروهای رزمی خارجی نیازی ندارد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، محمد شیاع السودانی در دیدار امروز دوشنبه با شماری از مقامات  نظامی عراقی در بغداد گفت: عراق امروز دیگر به نیروهای رزمی خارجی نیازی ندارد.

وی افزود: گفت‌و‌گوهایی در سطح پیشرفته برای مشخص کردن شکل روابط و همکاری‌های آینده عراق با نیروهای ائتلاف‌ بین‌المللی جریان دارد.

این اظهارات پس از سفر هیأتی بلندپایه از مقامات نظامی عراقی به ریاست «محمد ثابت العباسی» وزیر دفاع این کشور به واشنگتن بیان شده است.

پیش از این سفر، «یحیی رسول» سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق اعلام کرده بود هیأت عراقی در سفر به آمریکا در چند جلسه شرکت خواهد کرد که در آن‌ها پاره‌ای از مسائل به ویژه حضور نیروهای ائتلاف بین‌المللی، همکاری‌های امنیتی دوجانبه عراق و آمریکا، تبادل تجربیات و اطلاعات به خصوص در زمینه اطلاعاتی و تعقیب عناصر داعشی مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

نخست‌وزیر عراق در بخش دیگری اشاره کرد: هدف از تفکر انحرافی‌ داعش که در محافل بسته برای آن برنامه‌ریزی شد، تسلط بر منطقه بود و ایستادگی حضرت آیت‌الله العظمی سید علی سیستانی (دام ظله) مرجعیت دینی [شیعیان] و جانفشانی عراقی‌ها توطئه داعش را در نطفه خفه کرد».

وی همچنین اظهار داشت: این حق ماست که به فداکاری‌های تمام عراقی‌هایی که توطئه داعش را در نطفه خفه کردند، افتخار کنیم. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید


دو شنبه 23 مرداد 1402 - 19:51:41