ادامه درگیری های شدید در سودان

چهار شنبه 18 مرداد 1402 - 16:10:11
ادامه درگیری های شدید در سودان

درگیری شدید در محله ام درمان شهر خارطوم پایتخت سودان برای دومین روز پیاپی ادامه دارد که بر اثر آن ده‌ها تن کشته و صدها نفر مجروح شده‌اند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، درگیری میان ارتش و نیروهای واکنش سریع در محله‌ قدیمی شهر ام درمان شهر خارطوم  برای دومین روز پیاپی ادامه دارد.
سخنگوی نیروهای واکنش سریع از تلفات انسانی زیاد ارتش  سودان خبر می‌دهد و ارتش نیز تاکید دارد در این نبرد صدها تن از نیروهای واکنش سریع کشته و مجروح شده‌اند.
منابع پزشکی با اعلام نیاز فوری به انواع گروه خونی از سودانی‌ها خواستند با حضور در مراکز درمانی خون اهدا کنند.

مجروحان و کشته شدگان این درگیری به بیمارستان «النو» در ام درمان منتقل شده‌اند. یک مقام درمانی در این بیمارستان به خبرنگار روزنامه سودان تریبون گفت: مجروحان زیادی به این بیمارستان منتقل شده‌اند که آمار نهایی آنان در دست نیست اما این مجروحان نیاز فوری به انواع گروه خونی دارند.
دراین حال، فعالان اجتماعی از مردم خواستند در حفر ده‌ها قبر برای دفن اجساد غیرنظامیان که در جریان نیرد اخیر ام درمان جان خود را از دست دادند، کمک کنند.
از 26 فروردین ماه گذشته که نبرد میان ارتش و نیروهای واکنش سریع شروع شده درگیری‌های اخیر در ام درمان شدیدترین برخورد نظامی درمحله‌های شرق این شهر به شمار می‌رود. این درگیری سبب شد شهروندان از خانه و کاشانه خود فرار کنند و به محله کرری واقع در شمال ام درمان پناه برند.
در این درگیری دو طرف از سلاح‌های سنگین و سبک استفاده کردند و جنگنده‌های ارتش مواضع نیروهای واکنش سریع در نزدیکی بازا لیبی،  بازار مردمی و مناطق عربی ام درمان را بمباران کردند.
نیروهای واکنش سریع با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: درجریان نبرد دو روز اخیر در ام درمان 174 تن از نیروهای ارتش  کشته و بیش از 300 تن آنان مجروح شده‌اند.
ارتش سودان هم با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: صدها تن از نیروهای واکنش سریع در جریان نبرد ام درمان کشته و مجروح و تعدادی نیز اسیر شده‌اند.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


چهار شنبه 18 مرداد 1402 - 16:10:2

دسته بندی :