استاد دانشگاه:

اسلام حجاب را برای صیانت از زن قرار داده است

دو شنبه 16 مرداد 1402 - 10:18:28

استاد دانشگاه و پژوهشگر علوم اسلامی ضمن تشریح دیدگاه اسلام نسبت به مقام انسان و اشاره به تفاوت‌ها ابزار صیانت و حفاظت بودن حجاب را تبیین کرد.

ویژه‌ - الکوثر  دکتر محمد النور الزکی استاد دانشگاه و پژوهشگر علوم اسلامی، در  گفتگو با برنامه «خلیه حب» شبکه الکوثر درباره  حجاب و قدرت زنان صحبت کرد و گفت: اسلام به زن و مرد به عنوان «انسان» و نه با عنوان مرد یا زن نگاه می کند و با بعد انسانی آنها برخورد می کند.

وی افزود: انسان دارای قابلیت پیشرفت و ترقی و تکامل است و رسیدن به کمال وکمک و رساندن خیر به دیگران همه این‌ها با وصف انسان است نه مرد و زن.

وی ادامه داد: زن، این موجود لطیف، اقتضای حکمت الهی این بود که بقای نوع انسان از طریق تولید مثل باشد و زن در این میان جنبه لطیف و زیبایی شناختی این هستی را تشکیل دهد، از این رو امتیازات زیبایی شناختی، فیزیولوژیکی و بدنی به او عطا شد که به مرد عطا نکرد.

وی در پایان تصریح کرد: این امتیازات ظاهری که به زن ارائه شد، نگاه و ذهن را از برخورد با زن به عنوان یک انسان به سمت برخورد با زن به عنوان یک موجود مونث می‌برد، یعنی می‌‍تواند آنها را کاملاً از انسانیت به نوعی کالا تبدیل کند؛ به همین دلیل است که اسلام حجاب را برای محافظت از او در برابر تجاوز یا زوال انسانیت قرار داد.


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید
برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


دو شنبه 16 مرداد 1402 - 10:6:19