پایان بدون بیانیه نشست بین المللی جده

یک شنبه 15 مرداد 1402 - 12:0:0
پایان بدون بیانیه نشست بین المللی جده

نشست بین‌المللی جده برای پایان دادن به جنگ اوکراین، پس از چندین ساعت گفت‌وگو، بدون صدور بیانیه پایانی به اتمام رسید.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، نشست بین‌المللی جده درباره دستیابی به راه‌حلی مسالمت‌آمیز برای پایان دادن به جنگ اوکراین ، پس از چندین ساعت گفت‌وگو، همان‌طور که انتظار می‌رفت بدون صدور بیانیه پایانی به اتمام رسید. این نشست با حضور نمایندگانی از حدود ۴۰ کشور و در غیاب روسیه برگزار شد.

به گفته اوکراینی‌ها این نشست با حضور نمایندگانی از حدود ۴۰ کشور جهان در شهر ساحلی جده برگزار شد و به گفته شرکت‌کنندگان، پس از چند ساعت بحث و گفت‌وگو میان هیأت‌های شرکت‌کننده، شنبه شب به پایان رسید و همان‌طور که انتظار می‌رفت، بیانیه‌ پایانی نداشت. اما قرار است برخی هیأت‌های شرکت‌کننده در این نشست‌ در روز یکشنبه(امروز ۶ آگوست)، در نشست‌های دوگانه با یکدیگر دیدار کنند.

پیشتر اعلام شده بود که در نشست‌های دو روزه جده، نماینده‌ای از روسیه حضور نخواهد داشت هرچند که کرملین اعلام کرده که این نشست را با دقت پیگیری می‌کند. «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین، نیز در این خصوص تصریح کرد: «هر تلاشی برای پیشبرد راه‌حلی مسالمت‌آمیز درخور ارزیابی، مثبت است»

دفتر «ولودیمیر زلنسکی» ریاست‌جمهوری اوکراین نیز ادعا کرد: «نشست‌های جده بر روی یک فرمول صلح ۱۰ ماده‌ای متمرکز خواهد بود که خواستار خروج کامل نیروهای روسیه از خاک اوکراین است».


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


یک شنبه 15 مرداد 1402 - 10:32:32

دسته بندی :