هیچ نیازی به حضور آمریکا در منطقه خلیج فارس نیست.

پنج شنبه 12 مرداد 1402 - 16:0:0
هیچ نیازی به حضور آمریکا در منطقه خلیج فارس نیست.

رزمایش اقتدار نیروی دریایی سپاه با هدف نمایش اقتدار و آمادگی‌های دفاعی رزمی نیروی دریایی سپاه در صیانت از امنیت خلیج فارس و جزایر ایرانی برگزار شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، به نقل از فارس، رزمایش اقتدار نیروی دریایی سپاه برای دفاع مستحکم از جزایر ایرانی در خلیج فارس ، با حضور سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، دریادار پاسدار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه و جمعی از فرماندهان و مسئولین نیروهای مسلح و مقامات محلی، در جزیره بوموسی، جزایر نازعات، تنب بزرگ و کوچک در خلیج فارس آغاز شد.

سرلشکر حسین سلامی درخصوص توان دفاعی کشور‌های منطقه گفت: پیام اصلی  رزمایش نیروی دریایی سپاه این است که کشورهای منطقه و دولت‌های مسلمان مستقر در کرانه‌های شمالی و جنوبی خلیج فارس به تنهایی و براساس اخوت و مودت اسلامی و در یک ترتیبات امنیت منطقه‌ای قادر هستند تا امنیت منطقه خلیج فارس را برقرار کنند.

فرمانده کل سپاه تاکید کرد:‌ هیچ نیازی به حضور آمریکا یا متحدان اروپایی آمریکا و یا غیر اروپایی آمریکا برای اینکه در این منطقه حضور داشته باشند، وجود ندارد.

رزمایش اقتدار نیروی دریایی سپاه، با حضور یگان‌های رزمی عملیاتی، شناوری، موشکی، پهپادی، هوا دریا، جنگال، واکنش سریع، گردان‌های امام حسین (ع) استان هرمزگان و بسیج دریایی با پشتیبانی هوایی نیروی هوافضای سپاه برگزار شده است.


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 12 مرداد 1402 - 12:1:29