سفر هیئت بلندپایه سوری به ایران

چهار شنبه 11 مرداد 1402 - 17:0:0

سفر هيئت بلند پايه سوري با هدف توسعه ، تقویت و تحکیم بیشتر روابط استراتژیک بین دو کشور در عرصه‌ها و بخش‌های مختلف و ترجمه توافق‌های منعقده بین دو کشور انجام شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، برنامه «قضیه ساخنه» شبکه الکوثر در خصوص سفر هیئت سوری به ایران گزارشی را پخش نمود؛ در این گزارش آمده است: «فیصل المقداد» وزیر خارجه سوریه در راس یک هیات سیاسی و اقتصادی و با همراهی «سامر الخلیل» وزیر تجارت خارجی و همچنین «ایاد الخطیب» وزیر ارتباطات و فناوری این کشور به ایران سفر کردند.

این سفر با هدف توسعه ، تقویت و تحکیم بیشتر روابط استراتژیک بین دو کشور در عرصه‌ها و بخش‌های مختلف و ترجمه توافق‌های منعقده بین دو کشور در جریان سفر ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور ایران به دمشق در اواخر آوریل، در مرحله نخست انجام می‌شود.

همچنین در این سفر آخرین تحولات در عرصه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی و لزوم پایان دادن به اشغال سرزمین‌های سوریه توسط آمریکا که مغایر با قوانین و عرف بین‌المللی و خواست دولت و ملت سوریه است، مطرح می‌شود.

این سفر همزمان با تحرکات نظامی آمریکا در شمال سوریه است، جایی که واشنگتن و گروه‌های مسلح وابسته به آن برای تصویب یک پروژه جدید آمریکایی بسیج می‌شوند؛ پروژه‌ای که در راستای تجزیه سوریه و تصرف ثروت و نفت شمال سوریه است.

دمشق آمادگی خود را برای رویارویی با هرگونه تحولی در زمینه تغییرات در حضور غیرقانونی آمریکا در خاک خود پیدا کرده است، همانطور که «فیصل المقداد» وزیر امور خارجه در نشست خبری با حسین امیرعبداللهیان همتای ایرانی خود تاکید کرد که آمریکا باید خاک کشورش را ترک کند، در غیر این صورت راه های زیادی برای اخراج آن وجود خواهد داشت.


 

ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 11 مرداد 1402 - 14:39:42