نخست وزیر پاکستان: آماده مذاکره با هند هستیم

چهار شنبه 11 مرداد 1402 - 8:42:34
نخست وزیر پاکستان:  آماده مذاکره با هند هستیم

نخست وزیر پاکستان اظهار داشت که این کشور به دنبال جنگ با هند نیست و سعی دارد اختلافات باقی مانده با این کشور همسایه را حل کنند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «شهباز شریف» نخست وزیر پاکستان با بیان اینکه جنگ یک گزینه نیست، گفت که اسلام آباد آماده مذاکره با هند برای رسیدگی به همه مسائل باقی مانده است.
شریف گفت: ما آماده‌ایم با همه حتی با هند همسایه خود گفت‌وگو کنیم، مشروط بر اینکه این کشور همسایه برای گفت‌وگو درباره مسائل جدیت داشته باشد، زیرا جنگ دیگر گزینه نیست.
اظهارات وی در بحبوحه تنش مداوم در روابط هند و پاکستان در زمینه تروریسم و موضوع کشمیر بیان شد. از سال ۱۹۴۷ و پس از استقلال هند و پاکستان از استعمار انگلیس، هند و پاکستان سه بار با هم جنگیده‌اند. در آخرین رویارویی، ۹ هزار نظامی پاکستانی کشته و بیش از ۲۵ هزار نفر از آنها مجروح شدند.
هند نیز چهار هزار کشته و زخمی داد. این جنگ منجر به ترسیم «خط کنترل» در منطقه کشمیر شد که بر اساس آن ایالت «جامو و کشمیر» به مرکزیت شهر «سرینگر» را به هند و مناطق کوهستانی با جمعیت کمتر در اختیار پاکستان قرار گرفت.
اظهارات شریف در حالی بیان شد که دولت ائتلافی وی در حال آماده شدن برای رویارویی با انتخابات در پایان دوره پنج ساله پارلمان است.

 


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


چهار شنبه 11 مرداد 1402 - 8:42:30

دسته بندی :