ادامه اعتراضات و تظاهرات علیه نتانیاهو

شنبه 31 تیر 1402 - 14:33:18

رسانه‌های فلسطینی امروز (شنبه) در گزارش‌هایی اعلام کردند که تظاهرات شهرک‌نشینان در سرزمین‌های اشغالی علیه طرح تغییرات قضایی کابینه «بنیامین نتانیاهو» ادامه دارد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  خبرگزاری فلسطینی «شهاب»، این تجمع‌های اعتراضی از صبح امروز علیه طرح تغییرات قضایی آغاز شده و معترضان می‌گویند نتانیاهو هنوز هم به دنبال تصویب این طرح بوده و روز دوشنبه می‌خواهد در کنست روند قانونگذاری آن را به اتمام برساند.
بعد از ظهر روز گذشته، جمعه هم بیش از صدها هزار شهرک نشین صهیونیست از تل‌آویو به سمت قدس اشغالی، تظاهرات برگزار کردند؛ مسیر این راهپیمایی اعتراضی علیه طرح نتانیاهو مسیری ۶۵ کیلومتری بود که تصاویر هوایی آن در فضای مجازی بازنشر یافت.

علی‌رغم تصمیم پارلمان رژیم صهیونیستی برای موکول کردن روند تصویب طرح تغییرات قضایی در کنست به روز دوشنبه، شهرک‌نشینان معترض همچنان به تجمع‌های اعتراضی خود در مناطقی از جمله تل‌آویو، حیفا و رعنانا ادامه می‌دهند.
 گزارش‌های رسانه‌های و تصاویر منتشرشده در فضای مجازی از تحولات شب پنج‌شنبه، بیستم جولای گویای آن است که پلیس رژیم صهیونیستی با خشونتی بی‌سابقه تلاش کرده تا معترضان را متفرق کند؛ شیوه برخورد پلیس رژیم اشغالگر موجب زخمی  و بازداشت شدن ده‌ها صهیونیست معترض شده است.

رسانه‌های صهیونیستی از جمله شبکه «آی‌۲۴» دباره دلایل آغاز مجدد اعتراضات گزارش دادند: این تظاهرات اندکی پس از آن آغاز شد که بنیامین نتانیاهو، در سخنرانی کوتاهی، مخالفان را به رد راه‌حل‌های پیشنهادی ائتلاف دولتی برای رایزنی بر سر این طرح، و تلاش برای «براندازی دولت» از طریق اقدامات خود متهم کرد.
روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» هم در گزارشی درباره آشوب‌های شب پنجشنبه تل‌آویو نوشت: این سخنان و ادعاهای دیگر نتانیاهو همانند اینکه «دولتی قوی تشکیل داده»، باعث شد تا خیابان‌های تل‌آویو دوباره شلوغ شود. صدها نفر در منطقه ایالون در مرکز تل آویو تظاهرات کردند و سعی دارند تا وضعیت حمل و نقل جاده‌ها را مختل کنند، اما پلیس در حال جلوگیری از بروز این امر است.

گزارش خبرگزاری فارس حاکیست، «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی که طی روزهای گذشته مهمان کاخ‌سفید بوده و با «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا درباره وضعیت تل‌آویو گفت‌وگو کرده بود، روز گذشته اذعان کرد: مقامات ارشدی از دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده ابراز نگرانی کرده‌اند که لغو استدلال «معقول بودن» احکام قضایی آخرین مورد در این تغییرات قضایی نخواهد بود که کابینه فعلی به دنبال تصویب آن است.
پایگاه خبری صهیونیستی «وای‌نت»، روز چهارشنبه به نقل از «توماس فریدمن»، روزنامه‌نگار آمریکایی گزارش داد که بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا شامگاه دوشنبه در تماس تلفنی‌اش با نتانیاهو صراحتاًً به او اعلام کرده که دست از تصویب طرح تغییرات قضایی بردارد؛ به عبارت دیگر او از معترضین در سرزمین‌های اشغالی حمایت کرده بود.
مجموع فشارهای داخلی از سوی ائتلاف مخالفان، اعتراضات خیابانی و هشدارهای خارجی باعث شد تا پارلمان رژیم صهیونیستی همان روز چهارشنبه، نوزدهم جولای اعلام کند که رای‌گیری نهایی برای تصویب طرح تغییرات قضایی را به هفته آینده موکول کرده است. 
روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» روز گذشته نوشت: زمین‌لرزه ای بزرگ تر در انتظار اسرائیل است که در نیروی هوایی در حال رخ‌دادن است؛ جایی که ۵۱۳ خلبان از مجموع ۱۱۴۲ خلبان اعلام کردند در صورت تصویب طرح تغییرات قضایی، کار در ارتش را متوقف خواهند کرد.
وبگاه صهیونیستی «واللا» به نقل از «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم اشغالگر نوشت که گالانت بعد از این خبر خواستار تعدیل طرح تغییر قضایی یا توقف کامل آن شد. او گفته که «وضعیت بسیار نگران‌کننده است».


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


شنبه 31 تیر 1402 - 14:30:15