هتک حرمت قرآن در دانمارک

شنبه 31 تیر 1402 - 10:0:0
هتک حرمت قرآن در دانمارک

عراق سوزاندن قرآن در مقابل سفارت خود در دانمارک را به شدت محکوم کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، وزارت امور خارجه عراق در بیانیه‌ای، آتش زدن قرآن کریم در مقابل سفارت عراق در دانمارک توسط یک گروه افراطی را به شدت محکوم کرد. این وزارتخانه در بیانیه خود این سوء استفاده دردناک از قرآن کریم و پرچم جمهوری عراق را به شدت محکوم کرد همچنین تاکید کرد که چنین اقداماتی با حق بیان یا آزادی تجمعات و تظاهرات قابل توجیه نیست و نشان دهنده تمایل به تحریک و افزایش تنش است.

در این بیانیه از جامعه بین المللی خواسته شده است که به طور فوری و مسئولانه به این جنایاتی که صلح و همزیستی اجتماعی در سراسر جهان را به خطر می‌اندازد، رسیدگی کند.

در همین راستا، عراقی‌ها خشم خود را در برابر این جنایت شنیع با تظاهرات در بغداد نشان دادند. تظاهرکنندگان سعی کردند خود را به سفارت دانمارک در منطقه سبز بغداد برسانند، اما با ممانعت نیروهای امنیتی مواجه شدند و پل جمهوریه منتهی به منطقه بسته شد.

لازم به ذکر است که برخی از کشورهای اروپایی مانند سوئد و دانمارک اجازه می دهند تجمعاتی برای سوزاندن قرآن کریم در پوشش آزادی بیان برگزار شود، در حالی که کشورهای مسلمان و روسیه این اعمال نفرت و خشونت را به شدت محکوم می کنند و تاکید می کنند که این اقدامات شنیع ربطی به آزادی بیان ندارند.


 

ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


شنبه 31 تیر 1402 - 9:31:36