شیعیان کابل: محدودیتی برای آیین های ماه محرم وضع نشده است

چهار شنبه 28 تیر 1402 - 20:0:0
شیعیان کابل: محدودیتی برای آیین های ماه محرم وضع نشده است

 شورای علمای اهل تشیع غرب کابل گفت هیچ محدودیتی برای مراسم‌ ماه محرم وضع نشده و آمادگی‌ کامل برای بزرگداشت این روزها در افغانستان وجود دارد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  محمد حسن صالحی، معاون شورای علمای اهل تشیع گفت: طالبان برخی رهنمودها را برای تامین امنیت بهتر و ایجاد نشدن سقاخانه‌ها در کنار جاده‌ها و گشت‌وگذار گروهی در سطح شهر داده‌ است.
محمد حسن صالحی در این باره گفت: طالبان رسما اعلام کرده که مردم اهل تشییع می‌توانند مراسم محرم الحرام را آزادنه برگزار کنند و هیچ محدودیتی در این زمینه وجود ندارد.
علی علی‌زاده، سخنگوی شورای علمای اهل تشیع غرب کابل نیز گفت: به ما گفته نشده که در این‌جا مراسم محرم را برگزار نکنید، تنها توصیه شده در مکان هایی که ضروری نیست، اگر دروازه‌ها و سقاخانه‌ها درست نکنید، بهتر خواهد بود.
درهمین حال، شماری از ساکنان کابل از مسئولان امنیتی خواستند تدابیر امنیتی را در روزهای ماه محرم بیش‌تر کنند.
محمد حسن، ساکن کابل دراین باره گفت: از طالبان می‌خواهیم که امنیت عزاداران محرم را تامین کند تا این مراسم خوب برگزار شود.
محمد آصف وزیری، سخنگوی پلیس ولایت بلخ هم  در مورد اتخاذ تدابیر امنیتی برای مراسم عزاداری امام حسین علیه السلام و ایام محرم به خبرنگار آوا گفت: نیروهای پلیس تدابیر ویژه امنیتی را به منظور بهتر برگزار شدن مراسم سوگواری «ایام عاشورا» در دست گرفتند و شهروندان با اطمینان خاطر و در یک فضای کاملا امن می توانند به عزاداری بپردازند.
وی افزود: امنیت مساجد و تکیه خانه هایی که در آن مراسم عزاداری امام حسین ع بر پا می شود از سوی پلیس با هماهنگی لازم تامین شده و برادران اهل تشیع می توانند در فضایی امن به انجام مراسم مذهبی خود مشغول باشند.
وی از عموم عزاداران و شرکت کنندگان در مراسم حسینی درخواست کرد تا در تامین امنیت بیشتر و بهتر با نیروهای پلیس همکاری کنند و افزود همکاری مردم در تامین بهتر امنیت موثر است.
دراین حال، ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان اعلام کرد هیچ گونه محدودیتی برای مراسم‌ شهروندان اهل تشیع در ماه محرم وضع نشده است. مجاهد اما تاکید کرد در بخش امنیت، تدابیر محتاطانه در نظرگرفته شده است.
مجاهد افزود: «هیچ گونه محدودیتی برای مراسم محرم وضع نشده است. البته به خاطر تامین امنیت و انجام تدابیر محتاطانه بیشتر، گردهمایی‌های بزرگ و یا رفت‌وآمد گروهی محدود شده که در این مورد نظر علمای اهل تشیع نیز پرسیده شده و با توجه به خواسته های آنان اقداماتی صورت گرفته است.»


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


چهار شنبه 28 تیر 1402 - 15:4:10

دسته بندی :