بازداشت ده‌ها نفر در اعتراضات «روز فلج» در فلسطین اشغالی+ فیلم و عکس

سه شنبه 20 تیر 1402 - 14:12:9

تظاهرات در فلسطین اشغالی علیه طرح جنجالی کابینه رژیم صهیونیستی برای ایجاد تغییرات قضایی تحت عنوان «روز فلج یا اعتصاب» از صبح امروز شنبه آغاز شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، تظاهرات گسترده در فلسطین اشغالی در محکومیت طرح تغییرات قضایی از صبح امروز سه شنبه تحت عنوان «روز فلج» آغاز شده است. معترضان به این طرح جنجالی، ورودی شهر اشغالی قدس و جاده‌های اصلی اراضی اشغالی را مسدود کردند.

تظاهرکنندگان همچنین بزرگراه بین بیت المقدس و تل‌آویو را بستند، و چادرهایی در جاده هرتزلیا که یافا را به تل‌آویو متصل می‌کند، برپا شد.

برخی منابع نیز اعلام کرده‌اند که در جریان تظاهرات در غرب قدس اشغالی درگیری‌های فیزیکی میان نیروهای پلیس و معترضان صورت گرفته است.

طبق گزارش این منابع، این درگیری‌ها منجر به مجروح شدن شماری و نیز بازداشت 42 معترض اسرائیلی شده است.

نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی علاوه بر درگیری با معترضان از ماشین های آب پاش برای متفرق کردن آنها استفاده کردند.

این تظاهرات پس از آن آغاز شد که پارلمان رژیم صهیونیستی شب گذشته در اولین شور و قرائت خود، بند کلیدی لایحه بحث برانگیز «تغییرات قضایی» که اختیارات دیوان عالی را محدود می‌کند، تصویب کرد.

یائیر لاپید، رئیس اپوزیسیون رژیم صهیونیستی در توییتی در این باره نوشت: مانند دزدان، کابینه شبانه در خوانش نخست بندی از تغییرات قضایی را تصویب و ثابت کرد که هیچ چیزی جز قوانین فاسد برایش اهمیتی ندارد.

سازمان دهندگان تظاهرات قصد دارند در ادامه تظاهرات روز فلج بزرگراه‌ها، جاده‌ها و محورهای اصلی در اراضی اشغالی را مسدود کنند و در فرودگاه بن گوریون، تقاطع کاپلان در تل‌آویو، مقابل مقر دادگاه عالی، خانه اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی در قدس و مقابل سفارت آمریکا تظاهرات کنند.

پیش‌بینی می‌شود با برپایی تظاهرات در مناطق مختلف اراضی اشغالی، اقدامات اعتراضی در طول امروز ادامه یابد و در ساعات عصر تشدید شود.

در این راستا پلیس با نیروهای تقویت شده و گسترده خود برای تظاهرات گسترده در اراضی اشغالی آماده شده و حدود یکهزار افسر پلیس در فرودگاه بن گوریون در اللد مستقر شده‌اند. 


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 20 تیر 1402 - 14:12:4