وحدت اسلامی در سایه عید غدیر خم

چهار شنبه 14 تیر 1402 - 18:10:0
وحدت اسلامی در سایه عید غدیر خم

مقام معظم رهبری وحدت اسلامی را به عنوان مسأله استراژیک معرفی می‌کنند و همواره تمامی بزرگان و شخصیت‌های برجسته مذهبی و سیاسی را به توجه به این امر مهم دعوت می‌کنند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، یکی از بنیادی‌ترین موضوع در اندیشه حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای بحث وحدت اسلامی است. معظم له وحدت اسلامی را به عنوان مسأله استراژیک معرفی می‌کنند و همواره تمامی بزرگان و شخصیت‌های برجسته مذهبی و سیاسی را به توجه به این امر مهم دعوت می‌کنند.
در اندیشه رهبر انقلاب حضرت آیت الله خامنه‌ای اتحاد شیعه و برادران اهل سنت، پرهیز این دو گروه از اختلاف و تفرقه یکی از مسائل قرآنی محسوب می‌شود «اعتصام به حبل‌اللَّه برای هر مسلمان یک وظیفه است؛ اما قرآن اکتفا نمی‌کند به این که ما را به اعتصام به حبل‌اللَّه امر کند، بلکه به ما می‌گوید که اعتصام به حبل‌اللَّه را در هیئت اجتماع انجام بدهید؛  «جمیعاً» ؛ همه با هم اعتصام کنید. و این اجتماع و این اتحاد، یک واجب دیگر است. بنابراین، علاوه بر اینکه مسلمان باید معتصم به حبل‌اللَّه باشد، باید این اعتصام را به همراه دیگرِ مسلمان‌ها و همدست با آن‌ها انجام دهد»
 حضرت آیت الله خامنه‌ای با توجه به بصیرت بی‌نظیر خود طرح مسئله غدیر خم را یکی از عوامل وحدت می‌دانند و می‌فرمایند «مسأله غدیر هم می‌تواند مایه وحدت باشد؛ همچنان که مرحوم شهید مطهری مقاله‌ای با عنوان الغدیر و وحدت اسلامی دارد. او کتاب الغدیر را که درباره مسائل مربوط به غدیر است یکی از محورهای وحدت اسلامی می‌داند که درست هم هست. ممکن است به نظر عجیب بیاید، اما واقعیت مطلب همین است. خودِ مسأله غدیر، غیر از جنبه‌ای که شیعه آن را به عنوان اعتقاد قبول کرده است  یعنی حکومت منصوب امیرالمؤمنین علیه‌الصّلاةوالسّلام از طرف پیامبر که در حدیث غدیر آشکار است اصل مسأله ولایت هم مطرح شده است. این دیگر شیعه و سنّی ندارد. اگر امروز مسلمانان جهان و ملتهای کشورهای اسلامی، شعار ولایت اسلامی سر دهند، بسیاری از راههای نرفته و گره‌های ناگشوده امت اسلامی باز خواهد شد و مشکلات کشورهای اسلامی به حل نزدیک خواهد گشت»


 

ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 14 تیر 1402 - 15:14:54