بهای سنگینی که جنایات در جنین برای نتانیاهو بهمراه خواهد داشت

چهار شنبه 14 تیر 1402 - 16:40:0

اقدامات نتانیاهو در راستای تاکتیک فرار به جلو است و با زمان و مکان در داخل فلسطین، در سطح منطقه و حتی در سطح بین المللی تناسب دارد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، سید هادی سید افقهی دیپلمات پیشین ایران در جریان شرکت در برنامه «قضیه ساخنه » که به تجاوز وحشیانه رژیم صهیونیستی به اردوگاه جنین پرداخته بود، درباره دلایلی که نتانیاهو را وادار به انجام این عملیات کرد، صحبت کرد و گفت: تناسب در زمان و مکان در داخل فلسطین، در سطح منطقه و حتی در سطح بین المللی وجود دارد، متغیرهای زیادی وجود دارد که نتانیاهو را به انجام این حملات و اقدامات وادار کرده است که در واقع نوعی فرار به جلو است. مشکلات و چالش های پیش روی دولتش، به ویژه با توجه به سردرگمی ناتج از آنچه اصلاحات قضایی نامیده می شود و خشم مخالفانش، نتانیاهو را واداشت که  برای نشان دادن قدرتش بگوید که اجازه نمی دهد کرانه باختری به غزه دیگری تبدیل شود و اگر این اتفاق بیفتد معادله بازدارندگی به فاجعه ای بزرگ تبدیل می شود.

وی در ادامه گفت: طرف اسرائیلی از احتمال توافق جدید ایران و ایالات متحده آمریکا در خصوص پرونده هسته ای و همچنین تبعات جنگ اوکراین می ترسد که اکنون باعث نگرانی بسیاری از پایتخت های اروپایی شده است. حمایت بی حد و حصر از رژیم صهیونیستی و حتی موضوع انتخابات آتی در آمریکا نیز جامعه آمریکا را به دو قسمت حامیان ترامپ و بایدن تقسیم کرده‌ است.

وی در پایان سخنان خود گفت: همه این موارد منجر به این تلاش ناموفق شد که بهای سنگینی را برای نتانیاهو به خصوص در مقابله با مخالفانی که هر هفته با آن روبرو می شود، به همراه خواهد داشت.


 

ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 14 تیر 1402 - 15:4:35