مقبولیت بایدن بیشتر است یا ترامپ؟

سه شنبه 13 تیر 1402 - 7:52:34
مقبولیت بایدن بیشتر است یا ترامپ؟

حامیان دولت کنونی آمریکا اغلب ادعا می‌کنند بایدن «همچنان محبوب‌تر از ترامپ است»، اما داده‌ها خلاف این ادعا را نشان می دهد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، محبوبیت بایدن در پانصد و نهمین روز ریاست جمهوری خود به کمتر از محبوبیت دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا رسید و طبق تحقیقی که در ژوئن انجام شد، بیش از دو ماه است که محبوبیت وی همچنان پایین‌تر از ترامپ است.

نظرسنجی اخیر یاهو نشان داد 67 درصد از آمریکایی‌ها که 48 درصد آن‌ها دموکرات هستند، معتقدند بایدن برای دور دوم ریاست جمهوری خیلی پیر است.

علاوه بر این، فقط 35 درصد بر این باورند که کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور، واجد شرایط جایگزین شدن بایدن است.

بر اساس نظرسنجی سی ان ان، تنها 32 درصد شرکت کنندگان معتقدند که بایدن باید دوباره به عنوان رییس جمهور انتخاب شود درحالی که در نظرسنجی ماه دسامبر، 37 درصد آمریکایی‌ها چنین نظری داشتند. یعنی 67 درصد از آمریکایی‌ها معتقدند بایدن شایسته انتخاب مجدد نیست.

روزنامه واشنگتن پست نیز اخیرا گزارش داد محبوبیت جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا در پایین‌ترین سطح قرار دارد؛ درصد بیشتری از آمریکایی‌ها اکنون نسبت به هوشیاری ذهنی او تردید دارند و حمایت از وی در مقایسه با رقبای اصلی‌اش در حزب جمهوری‌خواه نسبت به چهار سال گذشته، کمتر و متزلزل‌تر است.

نتایج نظرسنجی مشترک واشنگتن پست و ای بی سی نیوز نشان می‌دهد بایدن در همین ابتدای رقابت‌ برای تصاحب کرسی ریاست جمهوری آمریکا در انتخابات 2024 با چالش‌های اساسی و متعددی روبه‌رو است. 

بر اساس این نتایج جدید و یافته های نظر سنجی‌هایی که در ماه‌های گذشته صورت گرفته‌ است، همواره بیش از نیمی از دموکرات ‌ها خواهان نامزدی به غیر از بایدن برای حزب مطلوب خود بوده‌اند.

نکته حائز اهمیت دیگر این است که 77 درصد شرکت کنندگان مستقل متمایل به حزب دمکرات که به طور معمول آرای آن‌ها نقش تعیین کننده‌ای در نتایج انتخابات آمریکا دارد، بایدن را برای نامزدی حزب دموکرات مناسب نمی‌دانند. 


 

ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 13 تیر 1402 - 7:52:16