برنامه مع المراسلین شبکه الکوثر :

آمریکا در تلاش برای جذب تروریست های سوری برای جنگیدن در اوکراین

دو شنبه 12 تیر 1402 - 10:19:53

منابع خبری می گویند آمریکایی ها بعد از ماجرای نافرمانی شبه نظامیان واگنر علیه ارتش روسیه، به دنبال جذب شبه نظامی و مزدور از گروه های تروریستی مستقر در کشورهای "غرب آسیا" به ویژه سوریه برای جنگیدن در اوکراین هستند.

ویژه‌- الکوثر : گزارش برنامه «مع المراسلین» شبکه الکوثر حاکیست، آمریکا در منطقه کردستان عراق و شرق فرات سوریه درپی جذب شبه نظامیان مسلح از گروههای تروریستی است که با انتقال آنها به اوکراین بتوانند مقابل روسیه بجنگندند.
یک دیپلمات سوری که نخواست نامش فاش شود دراین باره به تأیید کرد که آمریکا تلاش‌های بیشتری برای جذب  صدها شبه‌نظامی برای  حضور در جنگ  اوکراین صورت داده است و از پایگاه «التنف» در شرق حمص در سوریه برای آموزش آنها استفاده می‌کند.
وی با بیان اینکه این نوعی برنامه ریزی برای  انجام حملات تروریستی دقیق ضد روسیه است، گفت: مقامات سازمان سیا برای جذب نیرو  با مقامات کردهای سوریه و عراق  و فرزندان برخی از قبایل عرب دیدار کرده اند.
جالب اینکه "فرهاد علی شاکر" ، کنسول افتخاری اوکراین در منطقه کردستان عراق دراین باره ضمن تایید جذب نیرو، از  قراردادهای دستمزدی  1200 تا 3000 دلار برای هر مزدور خبر داد و گفت: البته این  دستمزد بستگی به قرار گرفتن نام آن فرد در فهرست و طبقه بندی رزمی  سازمان سیا بستگی دارد.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


دو شنبه 12 تیر 1402 - 10:19:49