نقش مثبت اندیشی در زندگی

یک شنبه 11 تیر 1402 - 19:0:0

کارشناس برنامه خلیه حب: عده‌ای که آماده هستند و به مثبت بودن می‌رسند، با صراحت به مسائل می پردازند و تعادل روانی یا دید روشنی دارند که در شرایط سخت به دردشان می خورد

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، یوسف صندوق نویسنده و شاعر در جریان شرکت در برنامه «خلیه حب» شبکه الکوثر به نقش انرژی مثبت در زندگی افراد جامعه پرداخت و گفت: افرادی را می بینیم که نتوانستند به مثبت بودن برسند. شاید کسی از طریق برنامه یا کتاب در مورد مثبت اندیشیدن شنیده و سعی کرده آن را اعمال کند، اما موفق به انجام آن نشده یا تجربه بدی داشته است. شاید او آنقدر آگاه نبود که چگونه باید این مراحل را طی کند یا از راه‌های مناسبی برای بهره مندی از مثبت اندیشی استفاده نکرده‌است و آن فرد که تجربه مناسبی نداشته ادعا می‌کند که مثبت بودن در زندگی او سودی نداشته است.

وی ادامه داد: اما عده‌ای که آماده هستند و به مثبت بودن می‌رسند، با صراحت به مسائل می پردازند و تعادل روانی یا دید روشنی دارند که در شرایط سخت به دردشان می خورد. وقتی به آموزه های دین مبین اسلام و آیات و روایات شریفه نگاه می کنیم، می بینیم که دین اسلام ما دین آسانی است، چنان که خداوند متعال فرمود: « فإن مع العسر يسرا، إن مع العسر يسرا" »

وی افزود: دو نوع ترس وجود دارد یکی ترس مثبت و دیگری ترس منفی. ترس مثبت مانند ترس انسان از ماشین است و این همان چیزی است که خداوند در روح انسان قرار داده تا خود را از بلایا حفظ کند، اما ترس منفی ناشی از افکار نا امید کننده و منفی ما است.


 

ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


یک شنبه 11 تیر 1402 - 15:4:13