شعله‌ور شدن درگیری‌ صهیونیست‌ها در قدس اشغالی

یک شنبه 11 تیر 1402 - 14:10:0
شعله‌ور شدن درگیری‌ صهیونیست‌ها در قدس اشغالی

با گسترش روز افزون اعتراضات در سرزمین های اشغالی که هر روز ابعاد جدیدی پیدا می کند، احداث مدارس جدید "حریدی" در مناطق سکولارنشین قدس اشغالی به شکاف بین صهیونیست ها دامن زده و آنها را به جان یکدیگر انداخته است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، به نقل از ایرنا، روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست» در گزارشی از تصویب ایجاد مدارس جدید حریدی در مناطق سکولارنشین قدس اشغالی باوجود شکایت سکولارهای این مناطق به دادگاه خبر داد موضوعی که به تشدید اختلاف بین احزاب مستقر در قدس اشغالی دامن زده است. چرا که سکولارهای مقیم قدس اشغالی را نگران این موضوع دانست که ارتدکس های تندرو با ایجاد مدارس حریدی دنبال محکم کردن جای پای خود در این منطقه باشند.

به نوشته «جروزالم پست»، ساکنان سکولار محله «کریات هایوول» معتقدند که حذف پارک ها و مدارس سکولار و جایگزین کردن آنها با کنیسه ها و مدارس خاخامی تحولی است که همه مناطق قدس اشغالی را دستخوش تغییر خواهد کرد. در صورت پیروزی حریدی ها در انتخابات آتی شهرداری‌ها، «لئون» شهردار کنونی چاره ای جز تبعیت از حریدی‌ها نخواهد داشت و مجبور است به جای اینکه شهردار همه باشد شهردار «ائتلاف ارتدکس های تندرو» باشد.

«جروزالم پست» به نقل از یکی از مقامات شورای شهر کنونی نوشت: باز شدن مدارس حریدی در مناطق سکولارنشین به معنای کاشتن تخم درگیری های جدید (بین حریدی‌ها و سکولارها) در قدس اشغالی است.


 

ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


یک شنبه 11 تیر 1402 - 10:41:55