دستگیری ۶۶۷ نفر در اعتراضات فرانسه

جمعه 9 تیر 1402 - 10:39:27
دستگیری ۶۶۷ نفر در اعتراضات فرانسه

فرانسه شب گذشته شاهد برگزاری سومین شب اعتراض‌های سراسری به قتل یک نوجوان ۱۷ ساله الجزایری الاصل به دست پلیس این کشور بود.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، در حالی که نقاط مختلف فرانسه از عصر سه شنبه شاهد برگزاری اعتراض‌ها به خشونت پلیس بود، راهپیمایی روز پنجشنبه در مناطق مختلف فرانسه در اعتراض به خشونت و نژادپرستی پلیس این کشور با فراخوان مادر نوجوان قربانی به گستردگی برگزار شد.

این راهپیمایی‌ها از بعد ازظهر پنجشنبه با مداخله پلیس و تلاش برای متفرق کردن معترضان با گاز اشک آور و نارنجک‌های شوکر به خشونت کشیده شد. وزارت کشور فرانسه از دستگیری ۶۶۷ نفر در جریان اعتراضات شب گذشته خبر داد. راهپیمایی‌های اعتراضی در پاریس، لیل، تولوز، مارسی، مونپلیه، لیون، بوردو و پائو شاهد خشونت گسترده‌ای بودند.

پلیس فرانسه در چند شهر اطراف پلیس مقررات منع آمد و شد شبانه کامل یا جزئی اعلام کرد. حمل و نقل عمومی در پاریس نیز از ساعت ۹ شب متوقف شد. در برخی از شهر‌ها قانون ممنوعیت تجمعات عمومی اعلام شد و بالگرد‌ها و پهپاد‌ها در آسمان برخی از شهر‌ها به پرواز درآمدند.

در همین راستا دفتر ریاست جمهوری فرانسه اعلام کرد که مکرون امروز(جمعه) برای بررسی اعتراضات ادامه دار این کشور، جلسه فوق العاده برگزار می کند.

حادثه تیراندازی مرگبار به نوجوان الجزایری الاصل که در جریان بازرسی ترافیکی رخ داد، سومین حادثه از این نوع در سال جاری میلادی است. پلیس فرانسه در سال ۲۰۲۲ نیز ۱۳ نفر، در سال ۲۰۲۱ سه نفر و در سال ۲۰۲۰ دو نفر را به دلیل حوادث مشابه به قتل رسانده بود.


 

ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


جمعه 9 تیر 1402 - 10:39:21