برپایی مراسم برائت از مشرکان در صحرای عرفات +عکس

سه شنبه 6 تیر 1402 - 12:47:20
برپایی مراسم برائت از مشرکان در صحرای عرفات +عکس

حجاج ایرانی حاضر در صحرای عرفات، امروز مراسم برائت از مشرکان را با سر دادن شعارهای ضدآمریکایی و ضدصهیونیستی، برگزار کردند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، مراسم برائت از مشرکین امروز هم‌زمان با روز عرفه در عربستان، با حضور حجت‌الاسلام سیدعبدالفتاح نواب، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، سیدعباس حسینی، رئیس سازمان حج و زیارت و حضور پرشور زائران ایرانی بیت‌الله الحرام در صحرای عرفات برگزار شد.

در این مراسم باشکوه که از ساعت 9 صبح به وقت محلی (09:30 به وقت تهران ) آغاز شد، پیام حج مقام معظم رهبری توسط نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت قرائت شد. بخش‌هایی از این پیام نیز به زبان عربی ترجمه شد.

در مراسم برائت از مشرکین، زائران کشورمان با سردادن شعارهای ضد آمریکایی و ضدصهیونیستی، باردیگر سیاست‌های توسعه طلبانه آمریکا و رژیم کودک‌کش صهیونیستی را محکوم کردند.

زائران ایرانی در این مراسم که خانواده معظم شهدا، جانبازان سرفراز انقلاب اسلامی، نمایندگان بعثه‌های مراجع عظام تقلید و سرپرست سفارت کشورمان در ریاض نیز حضور داشتند، با سردادن شعارهایی ضمن برائت از مشرکین و تأکید بر وحدت و همبستگی، از رژیم صهیونیستی به عنوان جرثومه فساد و آمریکا به عنوان ام‌الفساد قرن یاد کردند.

در پایان نیز قطعنامه مراسم برائت از مشترکین قرائت شد ‌ که متن آن به شرح ذیل است:

۱-ما حجاج بیت الله الحرام با تاسی به سیره پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله وسلم و ائمه اطهار علیهم السلام در صحرای عرفات، با آرمان‌های اسلام ناب محمدی تجدید پیمان نموده و اندیشه‌های والای امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) را، چراغ راه خود قرار داده و با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عزیز به ویژه شهدای مسجد الحرام و فاجعه منا و سال ۶۶ ، مواضع اصولی خود را اعلام می‌داریم.

۲-ما ضمن اهتمام بر وحدت جهان اسلام حول قرآن و آرمان‌های پیامبر اعظم (ص)، از سیاست‌های آمریکا و رژیم منحوس صهیونیستی مبنی بر ایجاد تفرقه میان مسلمانان اعلام انزجار می‌کنیم.

۳-ما حجاج شرکت کننده در مراسم برائت از مشرکین، مسئله فلسطین را مسئله اصلی و محوری جهان اسلام ،کشور‌های عربی و مسلمانان جهان دانسته و امروز با گذشت ۴۴ سال از ابتکار تاریخی معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام (ره) و راهبری‌های حکیمانه خلف صالح ایشان مقام معظم رهبری مدظله‌العالی همچنان حمایت همه جانبه از مردم مظلوم فلسطین و مسلمانان جهان را وظیفه خود می‌دانیم.

۴-ما نمایندگان ملت غیور ایران، در صحرای عرفات همبستگی جهان اسلام و وحدت کلمه امت اسلامی را کلید فتح و غلبه بر استکبار جهانی و توطئه‌های آنان اعلام کرده و اکنون که جبهه مقاومت، ابتکار عمل را از اختیار صهیونیست‌ها خارج و رژیم کودک‌کش صهیونیستی را به سمت زوال تدریجی رانده معتقدیم تسریع در فروپاشی ‌رژیم جعلی و غاصب صهیونیستی و رسیدن به نقطه بی‌بازگشت، اولویت اول جهان اسلام و کشورهای اسلامی است.

۵-ما حجاج بیت الله الحرام نسبت به راه اندازی گروه‌های تندروی به ظاهراسلامی و دخالت و تجاوز غاصبانه به کشورهای اسلامی که از اهداف و برنامه های نظام استکبار و سلطه برای نابودی و کم اثر جلوه دادن تاثیرات عمیق فرهنگی و معنوی اسلام است، اعلام خطر نموده و بر بصیرت کامل و ضرورت ایستادگی امت اسلامی در مقابل آن تاکید می‌کنیم.

6-ما، ضمن حمایت از اقدامات دولت مردمی در توسعه هوشمندانه روابط راهبردی جمهوری اسلامی با کشورهای دنیا و بالندگی دیپلماسی همسایگی با کشورهای منطقه ، خواستار حمایت کامل از جبهه مقاومت و تقویت روابط سیاسی با محوریت دفاع از آزادی‌خواهان جهان خصوصا آرمان فلسطین تا آزادی قدس شریف هستیم. 


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 6 تیر 1402 - 12:39:23