تفاوت سطح تحصیلی همسران و تأثیر آن در تربیت فرزندان

دو شنبه 5 تیر 1402 - 14:18:27

پژوهشگر حوزه تربیت در برنامه «یوم جدید» شبکه الکوثر به بیان تفاوت در سطح تحصیلات و تأثیر آن بر زندگی زناشویی پرداخت.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، دکتر «محمد اللبابیدی» پژوهشگر حوزه تربیت در جریان شرکت در برنامه «یوم جدید» شبکه الکوثر که با موضوع «آموزش و یادگیری» پخش شد، گفت: به طور کلی توصیه می کنیم که همسران در سطح علمی به هم نزدیک باشند، اما مهمتر این است که اخلاق‌مدار باشند. ممکن است برای مثال شوهر تحصیلات بالایی داشته باشد و زن دانش پایینی داشته باشد، اما در صورتی که اخلاق‌مدار باشند، می بینیم که فرد با سطح تحصیلات بالاتر به همسر خود کمک می‌کند و دست او را می گیرد و به او احترام می گذارد.

پژوهشگر تربیتی افزود: اگر علم باعث تكبر و تحقیر دیگران بشود، دیگر علم نیست، بلكه بلایی برای صاحب آن خواهد بود، چنان كه می بینیم رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم و خانواده و یارانش که به بالاترین درجات عقلی دینی و دنیوی رسیدند، بسیار متواضع بودند، لذا ما به دنبال این هستیم که همسران در سطح علمی به هم نزدیک باشند، اما مهمتر از آن این است که از نظر فرهنگی و اخلاقی به یکدیگر نزدیک باشند.

البابیدی در پایان گفت: هر چه دو طرف علم را دوست داشته باشند و اهل علم باشند و قدر علم را بدانند، این علم غذای روح می شود و باری بر روان انسان نمی شود.


 

ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


دو شنبه 5 تیر 1402 - 14:18:19