کویتی‌ها باز هم پای صندوق رأی رفتند

سه شنبه 16 خرداد 1402 - 10:47:53
کویتی‌ها باز هم پای صندوق رأی رفتند

مردم کویت برای انتخاب نمایندگان مجلس جدید قانونگذاری این کشور برای سومین بار طی دو سال و نیم گذشته پای صندوق‌های رای رفتند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر به نقل از رسانه‌های کویت، انتخابات پارلمانی کویت از ساعت هشت صبح امروز به وقت محلی آغاز شده است و به مدت 12 ساعت ادامه می‌یابد.

در این انتخابات 207 نامزد از جمله 13 زن برای کسب 50 کرسی مجلس در 10 حوزه انتخابیه با یکدیگر رقابت می‌کنند و برگزیدگان برای یک دوره چهارساله به عضویت مجلس قانونگذاری کویت در می‌آیند. 

امیر کویت حدود یک ماه پیش، بعد از این که مقامات قضایی این کشور نتایج انتخابات پارلمانی سال گذشته کویت را باطل کردند، پارلمان این کشور را منحل کرد و خواستار برگزاری انتخابات جدید شد.

از زمانی که «نواف الاحمد الجابر الصباح» در سپتامبر 2020 امیر کویت شد، این سومین انتخابات پارلمانی طی دو نیم سال گذشته در این کشور می باشد.

مجلس شورای ملی کویت در 23 ژانویه 1963 تأسیس شد. براساس قانون اساسی کویت، تمام قوانین در این کشور باید ابتدا به تصویب مجلس برسد و سپس امیر این کشور آن را تایید کند.

نمایندگان پارلمان کویت حق دارند که علاوه بر رأی‌عدم اعتماد به هر یک از وزرای پیشنهادی از نخست وزیر و وزرا نیز سؤال کنند. 


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 16 خرداد 1402 - 10:41:43

دسته بندی :