استکبار ستیزی نسخه شفابخش همه مستضعفان

شنبه 13 خرداد 1402 - 17:30:0
استکبار ستیزی نسخه شفابخش همه مستضعفان

در اندیشه امام(ره) استکبارستیزی منحصر به قلمرو جغرافیایی ایران نبوده امام نسخه استکبارستیزی اسلام که موجب پیروزی انقلاب اسلامی گردید را به عنوان نسخه‌ای شفابخش برای همه مستضعفان و قابل تحقق عرضه کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، در میان آرمان ها و اهداف بلند انقلاب اسلامی، استکبارستیزی از جایگاهی محوری برخوردار است به طوری که می توان این آرمان را صفت ذات انقلاب و جزو مفاهیم مُقوّم ماهیت آن قلمداد کرد. یعنی در صورت کنارگذاشتن استکبارستیزی، انقلاب اسلامی بدون تردید دستخوش دگردیسی هویتی خواهد شد. بررسی نقش و جایگاه آرمان استکبارستیزی در بستر گفتمان انقلاب اسلامی دستورکار اصلی فصل حاضر است.

امام در این خصوص در جلد 12‌ام صحیفه خود می فرمایند: «چنانچه این انقلاب اسلامی یک انقلاب عادی نیست و متکی به هیچ یک از دو قطب شرق و غرب نمی‌باشد، از این جهت، ویژگی های خاص خود را داشته و دارد. و با پیمودن صراط مستقیمِ «لا شرقیه و لا غربیه» در مقابل هر دو قطب ایستاده است و از هیچیک از قدرت های افسانه ‏ای نهراسیده است که همین موجب پیروزی های معجزه ‏آسا گردید؛ گر چه موجب توطئه‏ ها و آتش ‏افروزی های فراوان علیه خودش هم شد لکن در هیچ مرحله‏ ای عقب گرد نکرد.»

بنیان گذار کبیر جمهوری اسلامی در جلد 15‌ام صحیفه فرموند:

«آیا برای مسلمانان جهان ننگ نیست که با این همه سرمایه ‏های انسانی و مادی و معنوی، با داشتن چنین مکتب مترقی و پشتوانه الهی تن به سلطه قدرتمندان مستکبر و دزدان دریایی و زمینی قرن بدهند؟»

«هان ای مسلمانان جهان، و مستضعفان تحت سلطه ستمگران، بپاخیزید و دست اتحاد به هم دهید و از اسلام و مقدرات خود دفاع کنید و از هیاهوی قدرتمندان نهراسید که این قرن به خواست خداوند قادر، قرن غلبه مستضعفان بر مستکبران و حق بر باطل است.»


 

ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


شنبه 13 خرداد 1402 - 15:10:15