ابراز امیدواری عربستان به بازگشت ایرانی‌ها به عمره

پنج شنبه 11 خرداد 1402 - 16:15:22
ابراز امیدواری عربستان به بازگشت ایرانی‌ها به عمره

معاون وزیر حج و عمره عربستان سعودی در دیدار با نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت درباره از سر گرفته شدن سفر عمره گزاران ایرانی به عربستان ابراز امیدواری کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت که به همراه رییس سازمان حج و زیارت برای نظارت بر روند ارائه خدمات به حجاج و کاروان‌های ایرانی به مدینه منوره سفر کرده است، هنگام ورود به این شهر به طور رسمی مورد استقبال معاون وزیر حج و عمره عربستان و نماینده امیر مدینه قرار گرفت.

محمد بیجاوی ـ معاون وزیر حج و عمره عربستان ـ که برای استقبال از نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و هیأت حج ایران در فرودگاه مدینه حاضر شده بود، گفت: حضور زائران ایرانی در عربستان در فضایی آرام ادامه دارد و ما به همه حجاج کشورهای اسلامی و بویژه حجاج ایرانی خدمات مطلوب ارائه خواهیم کرد.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالفتاح نواب نیز با برشمردن برخی خواسته‌هایی که زائران ایرانی از کشور عربستان انتظار دارند، یادآور شد: یکی از شعارهای کشور میزبان «خدمة الحجاج شرف لنا» است و این شعار زمانی تحقق خواهد یافت که به خواسته‌های زائران توجه و برای تحقق آن تلاش شود.

او افزود: انتظار داریم که خواسته‌های زائران به مقامات سعودی منتقل و به اجرایی کردن آن‌ها توجه شود.

بیجاوی، نماینده امیر مدینه و معاون وزیر حج و عمره عربستان نیز قول داد که مطالبه‌های مطرح شده را در نهادهای ذی‌ربط برای تصمیم‌گیری مطرح کند.

او گفت: ما تلاش می‌کنیم به زائران ایرانی و دیگر کشورها خدمات ارزنده‌ای ارائه کنیم و ان‌شاءالله بعد از حج شاهد حضور عمره گزاران ایرانی در عربستان باشیم.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت پیش‌تر از عربستان خواسته بود کیفیت خدماتی که به زائران ایرانی ارائه می‌شود به پیش از زمان قطع رابطه ایران و عربستان برگردد. همچنین مانند گذشته مراسم دعای کمیل ایرانی‌ها در فضای بین‌الحرمین در شهر مدینه برگزار شود و عربستان به پرونده فاجعه منا و مطالبات بازماندگان آن رسیدگی کند.

رییس سازمان حج و زیارت نیز پیش از ترک تهران درباره تصمیم ایران برای ازسرگیری عمره گفته بود: ابتدا لازم است در داخل کشور درباره عمره تصمیم گرفته شود و اگر به ما ابلاغ شود ما هم مذاکرات را انجام می‌دهیم. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید


پنج شنبه 11 خرداد 1402 - 16:15:10