قابلیت‌های موشک «خرمشهر» از زبان سردار حاجی‌زاده

سه شنبه 9 خرداد 1402 - 9:44:54
قابلیت‌های موشک «خرمشهر» از زبان سردار حاجی‌زاده

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران گفت: با شلیک هر یک فروند موشک خرمشهر به منطقه هدف، تعداد 80 هدف مورد اصابت قرار می‌گیرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران عصر روز دوشنبه با حضور در جمع دانشجویان دانشگاه علم و صنعت به پرسش های آنان پاسخ داد. 

فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: روش آمریکا در ابتدا روش سخت و جنگی است. امروز چون توان مقابله نظامی و جنگ با ایران را ندارد رو به سوی جنگ نرم در حوزه های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و رسانه ای آورده است و در سنوات مختلف تله‌های مختلفی را کشور ایران تدارک دیده اند.

سردار حاجی‌زاده با اشاره به جنگ اوکراین بیان کرد: در جنگ اوکراین، آمریکا از سال 2014 نقشه داشته و در حال حاضر هر وقت برنامه ای برای پایان جنگ مطرح می شود که در برخی مواقع اروپا، چین، اوکراین موافق هستند ولی آمریکا مخالف است. چراکه خودشان برنامه ریزی این جنگ را کرده اند و همان نقشه ای را که برای ایران داشتند برای بعضی از کشورها هم دارند.

وی ادامه داد: در حال حاضر مردم بایستی مراقب فتنه‌ها و نقشه‌های آمریکا در حوزه های مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی رسانه ای باشند. چرا که آمریکا توان مقابله جنگ و در حوزه سخت با ایران را ندارد. به عنوان نمونه، موشک خرمشهر که توسط وزیر محترم دفاع رونمایی شد، یک موشک شلیک می شود و در منطقه هدف به 80 هدف اصابت می کند و اگر 100 فروند موشک شلیک شود در سرزمین دشمن به 8 هزار راکت تبدیل می شود و به اهداف اصابت می کند.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه تاکید کرد: مکنزی فرمانده سابق سنتکام که در سال‌های متوالی مقابل ایران ایستاد و جنگید می‌گوید که من شخصاً احترام زیادی برای برنامه های پهپادی، موشک‌های کروز و بالستیک ایران قائل هستم و می‌گوید آن‌ها ظرف 10 سال با تلاش و جانفشانی به این توانمندی رسیده اند که این نشانگر نگین های جواهرات ایرانیان است.

وی افزود: امروز در حوزه صنایع دفاعی در شرایط تحریم در حوزه های مختلف پهپادی، موشکی، پدافندی، دریایی و زمینی به خودکفایی رسیده ایم، و در حوزه صنعت دفاعی به لطف الهی به هیچ کشوری محتاج نیستیم. 


 

ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 9 خرداد 1402 - 9:44:29

دسته بندی :

پربازدیدها